וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי דיסקונט מסרבים להפחתת שכר

חיים ביאור

16.2.2009 / 11:35

ועד הפקידים מסרב להיכנס עם ההנהלה לדיון. ועד עובדי בנק לאומי נתן הסכמתו למו"מ עם ההנהלה על דרישתה לקיצוץ בשכר

פקידי בנק דיסקונט מסרבים לדון כעת בפניית הנהלת הבנק להפחתת השכר, על רקע המיתון במשק המשפיע גם על הבנקים. באחרונה פנתה הנהלת הבנק לוועד העובדים, בראשות ריקי בכר, כי ייכנס עמה לדיונים על קיצוץ בשכר העובדים.

פניית ההנהלה לוועד נעשתה לאחר קיצוצים אחרים בהנהלה, כפי שפורסם ב-TheMarker. חברי ההנהלה דיסקונט הסכימו להפחתת 7.5% משכרם. המנהלים מדרג הביניים המועסקים באמצעות חוזים אישיים ויתרו על 5.5% משכרם ומנכ"ל הבנק גיורא עופר ויו"ר הדירקטוריון שלמה זוהר הפחיתו את שכרם ב-10%.

בכר אמר ,כי הסכם העבודה הקיבוצי שנחתם לגבי 4,500 הפקידים הקבועים של דיסקונט נחתם לפני שלוש שנים כהסכם ארוך טווח, והוא הסדיר את מכלול מערכת היחסים בין עובדי הבנק לבין ההנהלה. "תוקפו של ההסכם יסתיים בסוף 2009", ציין בכר.

נראה, כי הוועד יתכנס בקרוב כדי לדון בבקשת ההנהלה להסכים להפחתת השכר, אך בכר אינו מוכן להתחייב כי בדיון תתקבל החלטה על הליכה למשא ומתן עם ההנהלה בעניין זה.

הסכם העבודה הקיבוצי, כמו ביתר הבנקים הגדולים, קובע כי כל מהלך הנוגע לשינוי בשכר העובדים מחייב הידברות מוקדמת בין נציגות העובדים להנהלה. ועד עובדי בנק לאומי, בראשות לואי רוט, כבר נתן את הסכמתו לקיום מו"מ עם ההנהלה על דרישתה לקיצוץ בשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully