וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים אגן בוחנת כניסה לשוק ההודי

יורם גביזון

16.2.2009 / 13:23

מתעניינת בהודו כמקור לכושר ייצור ולכח אדם במחיר נמוך יחסית; וכן כשוק יעד לשיווק חומרי הדברה


חברת מקבוצת איי.די.בי בוחנת בימים אלו דרכים להגביר את נוכחותה בשוק ההודי. מכתשים אגן, יצרנית חומרי ההדברה הגנריים (חיקוי מקור) הגדולה בעולם, מתעניינת בהודו כמקור לכושר ייצור ולכח אדם טוב במחיר נמוך יחסית, וכן כשוק יעד לשווק חומרי הדברה.

עם מעבר החקלאות בהודו לשיטות ייצור מתקדמות יותר, השוק ההודי לחומרי הדברה נאמד במיליארד דולר לשנה, אולם היקף המכירות של מכתשים אגן לשוק זה הוא עשרות בודדות של מיליוני דולרים - בעיקר קוטל החרקים המקורי של החברה רימון לגידול כותנה.

מכתשים אגן טרם החליטה אם לקדם את נוכחותה בשוק ההודי באמצעות רכישת מפעל קיים או באמצעות הקמת מפעל חדש. הסבירות שמכתשים תעדיף לרכוש מפעל או חברה נראית גבוהה יחסית, בשל ירידת המחירים החדה אותה חוו חברות האגרו ההודיות.

מכתשים אגן ניהלה בקיץ 2007 מו"מ לרכישת הבעלות המלאה בחברת Nagrajuna מהיידרבאד, שהוא אחד ממרכזי התעשיה הכימית בהודו. נגרג'ונה עוסקת בייצור קוטלי עשבים, קוטלי חרקים על בסיס זרחן, קוטלי פטריות לחיטה ודגנים, וכן קוטלי עשבים וחרקים לתפוחים וענבים, ומשווקת אותם באוסטרליה, ביפן ובמערב אירופה. נגרגו'נה מחזיקה גם ברשת מפיצים בהודו - עובדה שעשויה לסייע לגורם המעונין בצמיחה מהירה בשוק זה.

נגרג'ונה, שנסחרה אז בשווי של 68 מיליון דולר, נסחרת כיום בשווי של 18 מיליון דולר - זאת אף שחוותה צמיחה מהירה בשנתיים האחרונות. נגרג'ונה סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 ברווח של 3.7 מיליון דולר, במחזור של 31 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 1.5 מיליון דולר, במחזור של 22 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully