וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מבקר המדינה: ליקויים חמורים בתפקוד האגודה למען החייל

אנשיל פפר

16.2.2009 / 14:05

שילמה 1.2 מ' ש' למנכ"ל מפעל הפיס לשעבר יעקב ברדוגו למרות שלא נמצאו אסמכתאות לפעולות שעשה עבורה


ליקויים בהתנהלות האגודה למען החייל, בתחומים רבים של פעילותה, ביניהם גיוס תרומות, מימון פרוייקטים בצה"ל והוצאת סכומים על נושאים שלא במסגרת מטרות האגודה - כך נטען בדו"ח של מבקר המדינה שמתפרסם היום.

לפי הדו"ח, האגודה למען החייל שילמה עמלה של 1.2 מיליון שקלים לאיש העסקים יעקב ברדוגו, מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר, בגין סיוע שקיבלה ממנו לכאורה כדי להשיג תקציבים ממפעל הפיס. זאת, למרות שהתקציבים נקבעו עוד לפני שברדוגו החל לייעץ לה.

בנוגע להתקשרות עם ברדוגו, מצא המבקר שלא היו מחלוקות בין האגודה למפעל הפיס ולכן לא ברור לשם מה נדרשו שירותיו. כמו כן, לא נמצאו אסמכתאות לפעולות שעשה ברדוגו עבור האגודה, למרות העובדה ששולמו לחברה שלו 1.2 מיליון שקל. הדו"ח מציין בנוסף כי ההתקשרות עם ברדוגו לא אושרה על ידי ועד המנהל של האגודה.

בין שאר הממצאים, עולה שהאגודה הוציאה מיליוני שקלים על מימון צרכים מבצעיים של צה"ל, כמו רכישת אמבולנסים ממוגנים, אפודי מגן ושיפוץ חדרי תדריכים. זאת, על אף העובדה שהאגודה אמורה לממן רק פעילויות רווחה למען חיילי צה"ל.

דו"ח המבקר: אהוד אולמרט לחץ להקצות אשראי למכללה שאותה הקים

ראש הממשלה אהוד אולמרט, בתפקידו הקודם כשר האוצר, התערב באופן בלתי תקין בפעילות משרד החשב הכללי באוצר, בנוגע להליכי מתן הלוואה למכללה האקדמית להנדסה ירושלים. כך נטען בדו"ח המבקר. הדו"ח עוסק באי סדרים שונים הנוגעים להקצאת קרקעות והלוואות למכללה הירושלמית ב-2005, שבהם מעורבים המכללה עצמה, מינהל מקרקעי ישראל, הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ומשרד האוצר.

אולמרט, בתפקידו כראש העיר ירושלים, היה שותף להקמת המכללה ואף כיהן בשנים 2002-2001 כיו"ר מועצת המנהלים שלה. לדברי הד"ר ירון זליכה, החשב הכללי של האוצר באותו זמן, ב-2005 שר האוצר אולמרט וראש לשכתו עובד יחזקאל הפעילו עליו "לחצים כבדים" להעניק את היתר האשראי למכללה. "הלחצים היו ממש יומיומיים", מצוטט זליכה בדו"ח. "גם בעקיפין באמצעות עובד יחזקאל שמדבר איתי... וגם אחר כך בשיחה ישירה ביני לבין שר האוצר התבקשתי באופן אישי לדון שוב בנושא".

לדעת משרד מבקר המדינה, התערבותם של השר ואנשי לשכתו בעניין מתן היתר האשראי של המכללה יכולה היתה להתפרש בידי החשב הכללי כ"התערבות והפעלת לחצים בסוגיות מקצועיות". שר האוצר גם הכתיב לות"ת לקבל החלטות שיאפשרו למכללה לקבל אשראי בסך 10 מיליון שקלים.

מהדו"ח עולים "ליקויים חמורים" גם בהתנהלות מינהל מקרקעי ישראל, שבראשם השמטת חיוב של 31 מיליון שקלים בגין המבנים בשטח שהוקצה למכללה. כמו כן עולה ניגוד עניינים בפעילותו של נשיא המכללה, עוזי וכסלר, שכיהן בו זמנית כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully