וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד ל-UBS במגדל שוקי הון מאמינים בנייס: הותירו את המלצתם "תשואת יתר" עם מחיר של 30 ד' למניה

שמואל שוסטר

16.2.2009 / 14:11

האנליסט ניר עמירם צופיה גידול של 3% בלבד בהכנסותיה ב-2009 ומעריך כי הרווח למניה יסתכם ב-1.71 דולר


בניגוד לבנק השווייצי שהוריד בשבוע שעבר את המלצתו למניית מ"קנייה" ל"נייטרלי". ואת מחיר היעד ל-23 דולר מ-26 דולר למניה הותיר היום בית ההשקעות מגדל שוקי הון את המלצתו "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 30 דולר למניית החברה על כנה. מחיר הגבוה ב-40% ממחיר המניה בשוק.

רוני בירון מ-UBD כתב כי "אנו לא רואים סיבות לעליות במניה בשנה הקרובה". אולם במגדל מחזיקים בדעה שונה ומאמינים כי "למרות הפגיעה הצפויה בפעילות החברה כתוצאה מהמשבר הכלכלי בעולם, נייס נמצאת בעמדה מצוינת כדי למנף את מובילות השוק שלה ואיתנותה הפיננסית לחיזוק מעמדה התחרותי בענף".

האנליסט ניר עמיקם ממגדל שוקי הון מרוצה מתוצאותיה של נייס לרבעון הרביעי של 2008 ובמיוחד מהגידול האורגני בין 12% שהציגה ומתזרים מזומנים של 45 מיליון דולר. עם זאת גם במגדל לא רואים את עתידה של נייס דרך עדשה ורודה. לדברי עמיקם, "הרבעונים הקרובים לא יהיו קלים. שיעור הצמיחה צפוי לרדת חדות וברבעון הראשון אף עלול להיות נמוך יותר מהרבעון הראשון של 2008".

לדבריו של עמיקם, "מגזר התאגידים יספוג ככל הנראה את עיקר הירידה, כאשר חברות צפויות להקטין את תקציב ההשקעה שלהם במרכזי שירות הלקוחות. כמו כן יעדיפו לקוחות לדחות פרויקטים להסבת מערכות לסביבת VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט, ש.ש) ולהתרכז בתחזוקה שוטפת של מערכות קיימות".

במגדל מעריבים כי צמיחתה של מגדל ב-2009 תסתכם ב-3% בלבד וההכנסות יגדלו ל-650 מיליון דולר. להערכתם, הרווח למניה צפוי לצמוח בשיעור דומה ולעמוד כל 1.71 דולרים. בנוסף מעריכים במגדל כי נייס נסחרת בדיסקאונט משמעותי לעומת שוויה הכלכלי וכי בניכוי המזומן שבקופתה החברה נסחרת במכפיל של 8 בלבד. על רקע המכפיל הנמוך ופוטנציאל הצמיחה של החברה החליטו במגדל להותיר את המלצתם על כנה.

בשבוע שעבר הוריד האנליסט רוני בירון מ-UBS את המלצתו למניית נייס. בירון ציין כי נייס חשופה באופן משמעותי לשוק ה-IT שצפוי להתכווץ השנה. להערכתו, 40%-35% מסך ההכנסות של החברה מגיעים מתחום המוסדות הפיננסים, שהוא אחד הצרכנים הגדולים בתחום ואשר צפוי להציג ירידה חדה בהיקף ההוצאות של החברות הפועלות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully