וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שני מתנגד לבקשת כונס הנכסים של אוסיף לשכר טרחה בסך 8 מיליון שקל

הילה רז

16.2.2009 / 15:30

לפני כ-8 חודשים עזב שני את תפקידו כמנהל עסקיו של גאידמק ומאז מצויים השניים בסכסוך משפטי



אורי שני מתנגד לבקשת כונס הנכסים שמונה למניותיו של ארקדי גאידמק בחברה הציבורית אוסיף, לתשלום שכר טרחה בסך של כ-8.1 מיליון שקל.



לפני כ-8 חודשים עזב שני את תפקידו כמנהל עסקיו של גאידמק ומאז מצויים שני וגאידמק בסכסוך משפטי רווי יצרים. לטענת שני, גאידמק הפר התחייבות להעביר לטובתו בנאמנות מניות של אוסיף בשווי 50 מיליון שקל, והעביר מניות בשווי כ-19 מיליון שקל בלבד. בעקבות הסכסוך המשפטי הטיל שני עיקולים על נכסיו של גאידמק בישראל. בין הנכסים היו מניות אוסיף, כאשר סכום העיקול עליהן היה 9.8 מיליון שקל.



לפני כ-5 חודשים מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב את עו"ד פיני יניב ככונס הנכסים על 64% ממניות אוסיף ששועבדו לבנק מזרחי טפחות על חשבון חוב של גאידמק לבנק. יניב, בהתאם להוראת בית המשפט, ערך התמחרות על מניות אוסיף, ולבסוף הן נמכרו לחברת ישרס של שלמה אייזנברג תמורת 135 מיליון שקל.



לפני כשבוע הגיש הכונס בקשה לשכר טרחתו בסך 8.1 מיליון שקל. יניב ציין כי מימש נכסים של גאידמק בסכום המוערך ב-173 מיליון שקל, בעוד חובו לבנק עמד על 160 מיליון שקל.



בהתנגדות שהגיש שני באחרונה הוא מציין כי בזכות התנגדותו לאישור מניות אוסיף לעורך דינו של גאידמק דאז עו"ד ד"ר יוסי שגב, שהציע לשלם 110 מיליון שקל, הצליח מזרחי טפחות למכור את מניות אוסיף תמורת 135 מיליון שקל.



שני, המיוצג על ידי עו"ד רון ברקמן ודיבון פרקש צירף מכתב ששלח לו הכונס מטעם הבנק לפיו אם התנגדותו של שני למכירת מניות אוסיף לעו"ד שגב תגרום לבנק לנזקים או למכירת המניות במחיר נמוך יותר מזה שהציע שגב, הבנק יראה בשני אחראי ישיר לנזקים, וייפרע ממנו את מלוא הנזקים.



התנגדותו של שני למכירת המניות לשגב הביאה לכך שהבנק כיסה את כל חובו של גאידמק ונותרה בקופת הכינוס יתרה. לטענת שני, הבנק נותר אדיש לשאלה מהם הסכומים שיוותרו ליתר הנושים של גאידמק.



שני מבקש מבית המשפט לקבוע את שכר הטרחה לפי שעות העבודה בפועל של הכונס, ולא לפי אחוזים מתוך עסקת מכירת המניות. לגבי טענותיו של הכונס לפיהן השקיע מאמצים מיוחדים במכירת המניות מציין שני כי מוטב להן שלא היו באות לאוויר העולם. "היענות לבקשת הכונס ופסיקת שכר טרחה בסכום אסטרונומי כמבוקש, תותיר את יתר נושיו של גאידמק כאשר ידם על ראשם והם עלולים להתקשות עד מאוד בגביית חובם" כותב שני בהתנגדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully