וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיינמיקס פרמצוטיקלס גייסה 10 מיליון דולר מטבע ומקרן מדיקה 3

פז וייסמן

16.2.2009 / 15:39

במקביל חתמה החברה על הסכם לשיתוף פעולה מסחרי עם טבע



חברת דיינמיקס פרמצוטיקלס (Dynamix Pharmaceuticals), חברה לפיתוח תרופות שנוסדה על ידי ד"ר אורן בקר המשמש גם כמנכ"ל החברה, גייסה השקעת בגובה של 10 מיליון דולר מחברת טבע ומקרן מדיקה 3. את הגיוס הובילה בת שבע אלרן, מייסדת ושותפה מנהלת של קרן אופל ונצ'רס, חברת הניהול של קרן מדיקה 3. במקביל לגיוס חתמה החברה על הסכם לשיתוף פעולה מסחרי עם חברת טבע.



דיינמיקס פרמצוטיקלס חתמה על הסכם שיתוף פעולה ורישיון עם חברת טבע לגילוי ופיתוח של עד 2 תרופות. על פי ההסכם, דיינמיקס תהיה זכאית לקבל תשלומים עבור עמידה באבני דרך שונות, וכן זכאית לתמלוגים על מכירה בידי טבע של מוצרים שיפותחו במסגרת שיתוף הפעולה.



מייסד החברה ד"ק אורן בקר נמנע מלפרט אודות ההסכם עם טבע, אולם לאור ההודעה נראה כי בקו המוצרים של דיינמיקס ישנן לפחות כשתי תרופות, הקרובות במידה מסוימת לשלב הרישוי. מתוך בחינה של הסכמי רישוי תרופות, שנעשו בין חברות פיתוח תרופות אחרות ובין חברות פארמה, כל עסקת רישוי יכולה להגיע למספר עשרות מיליוני דולרים, לכל גורם המעורב בהליך הפיתוח.



בקר הוא אחד מן היזמים והיה המנהל המדעי הראשי של חברת פרדיקס פרמצוטיקלס, חברה אשר התמזגה ב-2006 עם חברת אפיקס פרמצוטיקלס בשווי של 125 מיליון דולר וחתמה על שיתופי פעולה עם חברות התרופות הגלובאליות אמג'ן וגלקסו-סמית'קליין.



לאחר המיזוג שימש בקר כמנהל המדעי הראשי של אפיקס, ובאחרונה כיהן יו"ר פעיל של חברת דרמיפסור, אותה עזב בסוף שנת 2008. לפני כן בקר היה מרצה באוניברסיטת תל-אביב ופרופסור אורח באוניברסיטת הארווארד בארה"ב.



דיינמיקס היא חברת תרופות המתמקדת בגילוי ופיתוח תרופות אתיות חדשות למגוון מחלות מטבוליות, כמו סכרת, לחץ דם והשמנה ומחלות דלקתיות. דיינמיקס משתמשת בטכנולוגיה ייחודית המכונה DynamixFit כדי לפתח תרופות חדשניות במהירות וביעילות. החברה נוסדה על ידי ד"ר אורן בקר, המשמש מנכ"ל ונשיא החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully