וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: ארכיב ממשלה בהקדם האפשרי עם השותפים הטבעיים של הליכוד

מזל מועלם

16.2.2009 / 16:13

"אפנה גם לקדימה כדי לעמוד באתגרים הביטחוניים והכלכליים העומדים בפתחה של מדינת ישראל"



"אני לא מתכוון להשחית זמן, אלא להרכיב בהקדם האפשרי ממשלה עם השותפים הטבעיים של הליכוד", כך אמר היום (שני) יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת סיעת הליכוד. על רקע חוסר הבהירות הפוליטי ודרישת קדימה לממשלת רוטציה, אמר נתניהו כי בכוונתו "לפנות גם לקדימה, כדי לעמוד באתגרים הביטחוניים והכלכליים העומדים בפתחה של מדינת ישראל".



במהלך הישיבה, תקף בחריפות ח"כ סילבן שלום את קדימה ואת יושבת הראש שלה ציפי לבני ואמר, כי על קדימה "להפסיק מיד את השטיקים, הטריקים והקומבינות, גם מזאת שדיברה על פוליטיקה אחרת". לדבריו, "ציפי לבני, שדיברה על פוליטיקה נקייה, עושה הכל כדי לחבל בתהליך הפוליטי התקני. אני אומר דברים קשים, אך הגיע המן לחשוף את המסכה".



שלום אמר גם כי ההכרעה היתה ברורה וכי נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא. "יש להרכיב ממשלה בהקדם האפשרי. למימד הזמן יש משמעות. אין לנו כוונה להכניס את ישראל לתוהו ובוהו שבסופו של דבר ניכנס לאותן תוצאות. לא תהיה רוטציה. בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא", אמר שלום.



ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס היום גם הוא למצב הפוליטי הסבוך לאחר הבחירות, ורמז כי על לבני וקדימה להיענות לקריאת הליכוד, ולהצטרף לממשלת אחדות. "אני חושב שצריכה להיות ממשלה רחבה", אמר אולמרט "ושקדימה צריכה להיות בה גורם מרכזי. אני מקווה שהנסיבות הפוליטיות יאפשרו זאת".



אולמרט אמר עוד, כי "קדימה היא זו שזכתה ביותר מנדטים, וכעת הנשיא צריך להחליט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. אני סומך עליו שיידע לבצע את התפקיד הזה בדרך הנכונה", אמר אולמרט. "צריך ממשלה יציבה וחזקה. אני בטוח שתמצא הדרך להקים ממשלה כזאת".



מוקדם יותר היום, הכחיש נשיא המדינה את ההערכות הטוענות כי ינסה לגרום למנהיגי המפלגות הגדולות להגיע לפשרה ולהקים ממשלת אחדות. "בדעתי להיענות לרחשי העם. העם אמר לי להתחשב בתוצאות הבחירות ביושר וכפי שמכתיב לי החוק, ואת ההחלטה אקבל לאחר שאשמע את כלל המפלגות", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully