וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוקקים בקליפורניה לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לתקציב המדינה; שוורצנגר מזהיר מחדלות פירעון

סוכנויות הידיעות

16.2.2009 / 16:32

למרות יום הנשיאים, ינהלו היום חברי הסנאט בקליפורניה שיחות חירום כדי להעביר את התוכנית להקטנת הגירעון



המחוקקים בקליפורניה לא הצליחו להסכים אתמול על העברת תקציב המדינה בסך 40 מיליארד דולר, לאחר שאחד מעמיתיו הרפובליקנים של מושל המדינה, ארנולד שוורצנגר, הסיר את תמיכתו בתוכניתו של המושל לאיזון התקציב. הכישלון בהעברת התקציב הגביר את החששות מפני החמרה במצבה הכספי הקשה של המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב, אשר סובלת מגירעון של 42 מיליארד דולר.



למרות יום הנשיאים החל היום (שני) בארה"ב, חברי הסנאט של קליפורניה צפויים לשוב היום לבירת המדינה, סקרמנטו, לשיחות חירום שיאפשרו את העברת התקציב המתוקן. בימים האחרונים ניהלו המחוקקים מגעים קדחתניים כדי לאפשר את העברתו של תקציב המדינה, אך ברגע האחרון התפוצצו המגעים לאחר שהסנאטור הרפובליקני, אייבל מלדונדו, הסיר את תמיכתו בתוכנית. נכון לעכשיו רק שני סנאטורים רפובליקנים תומכים בתקציב, כאשר שלושה נחוצים כדי להעבירו בהצבעה.



המכשלה העיקרית בנוגע לתקציב המוצע היא העלאת מסים בסך 14.4 מיליארד דולר, לה מתנגדים הרפובליקנים. בין היתר, כוללת התוכנית העלאה של המע"מ בקליפורניה והגדלה של המסים על דלק ועל רשיונות לרכב. כמו כן, כוללת התוכנית מס הכנסה חד פעמי של 5% למשלמי מסים שיהיו חייבים כסף למדינה בסוף 2009. בנוסף, התקציב המוצע כולל קיצוצים בסך 15.1 מיליארד דולר שנועדו לאפשר לקליפורניה, הכלכלה השמינית בגודלה בעולם, להפחית את הגירעון הענק שממנו סובלת המדינה.



כדי לזכות באישור הסנאט המקומי ולהגיע לשולחנו של המושל, שוורצנגר, צריך התקציב לקבל את אישורם של שני שליש מחברי הסנאט. שוורצנגר ומנהיגי המחוקקים במדינה הזהירו אתמול כי אם לא יאושר התקציב תעמוד קליפורניה בפני סכנה של חדלות פירעון. בשל הגירעון התקציבי הגדול ודירוג האשראי הנמוך שלה לא יכולה קליפורניה אפילו לקבל הלוואות כדי לשלם את חובותיה.



החודש החל שוורצנגר להוציא יותר מ-200 אלף עובדים של המגזר הציבורי בקליפורניה לחופשות ללא תשלום של 24 יום בשנה, או יומיים מדי חודש, במטרה להביא לחיסכון בהוצאות בסך 1.3 מיליארד דולר בשנה וחצי הקרובות. שוורצנגר איים גם לפטר עד לעשרת אלפים עובדים במגזר הציבורי במידה שהתקציב לא יועבר, וקליפורניה כבר נאלצה לדחות החזרי מסים ותשלומים לספקים ולהשבית כ-2,000 פרויקטים ציבוריים בשל הירידה בהכנסות ממסים.



המשבר הכלכלי החריף בקליפורניה החמיר בעקבות המיתון בארה"ב, אשר הוביל את שיעור האבטלה במדינה לרמה של 9.3% - שיא של 15 שנים. מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים של קליפורניה, מייק וילינס, הזהיר אתמול כי "האלטרנטיווה היחידה כרגע היא לקפוץ מהצוק ולהרשות לעצמנו להגיע למצב של חדלות פירעון, ורבים מאיתנו מאמינים כי מדובר בצעד חסר אחריות ובוויתור על חובותינו החוקתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully