וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של בנק ישראל יוצאת לדרך: החל ממחר יתחיל הבנק לקנות ולמכור איגרות חוב ממשלתיות

טל לוי

16.2.2009 / 17:06

המטרה: להוריד את הריבית הארוכה, במקביל להפחתת הריבית הצרה



בנק ישראל שולף נשק חדש מהארון, בנוסף על הורדות הריבית התכופות שביצע בחודשים האחרונים: החל ממחר, יפעיל בנק ישראל כלי נוסף לצורך ביצוע המדיניות המוניטרית. במסגרת זאת יפעל בנק ישראל בשוק הפתוח ויבצע פעילות באג"ח ממשלתיות מסוגים שונים ולתקופות שונות לפידיון בשוק המשני. מטרת צעד זה היא להגדיל את הנזילות שתעמוד לרשות המוסדות הפיננסיים, העסקים ומשקי הבית ולהגביר את האפקטיוויות של המדיניות המוניטרית.



בנק ישראל הוריד בחודשים האחרונים את הריבית במשק 6 פעמים ברציפות וכעת עומדת הריבית על 1% בלבד - הרמה הנמוכה אי פעם. עם זאת, המהלכים של בנק ישראל אמנם מורידים את הריבית לטווח קצרה אולם הריבית לטווח ארוך - זו הרלוונטית לעסקים - אינה יורדת בקצב כה מהיר. בבנק ישראל מעריכים כי פעולות אלה יגבירו את השפעת הריבית שקובע בנק ישראל גם לשיעורי הריבית לטווחים ארוכים יותר. פירוש הדבר כי הבנק יצטרך לרכוש איגרות חוב, מחיר האיגרות יעלה והתשואה שהן מציעות תרד.



מאחר שהמשק משתמש בתשואת איגרות החוב הממשלתיות כמדד יחס למתן הלוואות, הרי שירידת התשואה אמורה להיות מתורגמת לירידה גם בריבית להלוואות ולהקל על מצוקת האשראי של העסקים.



מדי חודש יימסר באתר בנק ישראל דיווח על הסכום הכולל של פעילות זו בחודש הקודם יחד עם הדיווח החודשי על היקף הנפקות המק"מ. מבנק ישראל נמסר כי כלי זה מתווסף למכלול הכלים בהם בנק ישראל משתמש על מנת להשיג את מטרותיו: יציבות מחירים, תמיכה ביציבות המערכת הפיננסית ובעידוד התעסוקה והצמיחה. בנק ישראל יבחן מעת לעת את דרכי הפעולה בכלי זה ויתאים אותן לפי הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully