וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק מתנגד לעריכת ההתמחרות של מניות פטרו גרופ המשועבדות; "אני נושה מהותי בפטרו גרופ"

הילה רז

16.2.2009 / 17:44

גאידמק: ב-2008 פרעתי באופן אישי חוב של לוי קושניר לגמול בסך של 30.5 מיליון שקל


ארקדי גאידמק וחברת Elecsar Systems LTD שבבעלותו, המחזיקה ב-120 אלף מניות של חברת אמריס, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לעכב את הליכי ההתמחרות של מניות חברת בכשלושה חודשים. למרות הבקשה הליכי ההתמחרות מתחילים בשעה זו כמתוכנן.

בבקשתו מציין גאידמק כי הוא נושה מהותי של אמריס, המחזיקה ב-49% ממניות פטרו גרופ, בסכום של לפחות 30.5 מיליון שקל, לאחר שהוא נאלץ ב-2008 לפרוע באופן אישי חוב של החברה ושל יו"ר הדירקטוריון, לוי קושניר, לחברת גמול. פעילותה העסקית של פטרו גרופ מתמקדת בהפעלת תחנות דלק בארה"ב, חנויות נוחות ומכירת דלק.

באחרונה פירסם עו"ד ד"ר יוסי כהן, שמונה ככונס הנכסים הקבוע ל-48.5% מהון המניות של פטרו גרופ, הזמנה להציע הצעות לרכישת מניות החברה המשועבדות. מדובר במניות ששועבדו כבטוחה לטובת מחזיקי אג"ח סדרה א' של אמריס אחזקות, המצויה זה כשלושה חודשים בחדלות פירעון. אמריס נרכשה ב-2007 בידי ארקדי גאידמק, שרכש את השליטה בחברה מלוי קושניר ושותפיו באמריס (65%), בכ-170 מיליון שקל, מה ששיקף אז לחברה שווי שוק של 260 מיליון שקל.

בסוף 2008 הגישו מחזיקי האג"ח של אמריס בקשה למנות לחברה מפרק זמני בעקבות חוב שהוערך ב-195 מיליון שקל. בבקשה ציינו מחזיקי האג"ח כי כל המנהלים של החברה ונושאי המשרה בה נטשו אותה, לאחר שנקלעה לקשיים ולחדלות פירעון. ככל הידוע, חמש חברות התמודדו על רכישת מניות פטרו גרופ המשועבדות, בהן החברה הציבורית פיננסיטק שהצעתה עמדה על 25 מיליון שקל במזומן למניות, והחברה הציבורית מטיס קפיטל שבשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, שהציעה 31 מיליון שקל.

בבקשה שהגיש כעת גאידמק, באמצעות עו"ד ישראל שלו, הוא טוען כי כנושה של אמריס הוא מבקש לעצור את הליכי הכינוס, מאחר שלגרסתו מדובר בניסיון של מטיס קפיטל להוציא מאמריס נכסים במחיר נמוך בהרבה משווים האמיתי, תוך פגיעה קשה בנושי החברה. אמנון ברזילי מבעלי מטיס קפיטל מסר כי הוא בסך הכל רוצה להגן על השקעתו בפטרו גרופ. ההתמחרות על מניות פטרו גרופ אמורה להתחיל בזמן הקרוב במשרדיו של עו"ד ד"ר יוסי כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully