וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: התקשרות לטווח קצר בחוזי ליסינג - לא לשלוש שנים

דניאל שמיל

16.2.2009 / 17:55

ארגון מנהלי תחבורה: חברות הליסינג מנסות לנצל "חורים" בהסכמי האחזקה כדי לגבות כספים מהארגונים



בישיבת שערכה הנהלת ארגון מנהלי תחבורה, ארגון המאגד מנהלי ציי רכב ב-200 חברות בישראל, הוחלט לגבש מכתב המלצות לחברי הארגון עם תום הכנס השנתי של הארגון שנערך באילת.

ההמלצה המרכזית היא לא להתקשר לחוזי ליסינג לשלוש שנים. קברניטי הארגון מסבירים כי בשל אי הוודאות בקשר למספר העובדים שיישארו בחברות השונות וסכנה של פיטורים נרחבים, כדאי לא להתחייב לשלוש שנים. מנהלי התחבורה חוששים שעם עליית שווי השימוש, הצמוד למדד, יעדיפו עובדים רבים בארגון הזכאים למכונית ליסינג לוותר עליה. התקשרות לטווח ארוך עלולה ליצור מצב בו יבוטלו עסקות רבות, והחברות ייאלצו לשלם קנס. הפתרונות שמציע הארגון הוא ליסינג לטווח זמן קצר יותר או עסקאות מיני-ליסינג (מעין השכרת רכב ארוכה, לטווח של חצי שנה.



המלצה נוספת היא לבחון היטב את הסכמי התחזוקה עם חברות הליסינג. לטענת הנהלת הארגון, חברות הליסינג מנסות לנצל "חורים" בהסכמי האחזקה כדי לגבות כספים מהארגונים. על כן, חשוב להקפיד על חוזה האחזקה והתנאים המוצעים בו.



עם עליית מחירי הליסינג, ממליצים ראשי הארגון לבחון חלופות נוספות לליסינג כמו רכישה של כלי רכב והתקשרות בהסכמי תחזוקה עם היבואנים וכן צמצום של מספר רכבי "ההטבה" (מכוניות הניתנות לעובד כהטבה, אך לא נחוצות לא לביצוע עבודתו.



יגאל רסקין, סגן יו"ר הארגון אמר ל-TheMarker: "חוסר הוודאות עוצר את ההצטיידות במכוניות חדשות. אני מעביר מכוניות בתוך החברה ולא מבקש מכוניות חדשות מחברת הליסינג. חוזי ליסינג יחודשו, להערכתי, רק בחצי השני של 2009".



בכנס הציגה ריי מוטורס, יבואנית קיה. יהודה בר-נתן, מנהל השיווק של החברה, אמר כי "אנחנו יודעים למכור מכוניות ואנחנו יודעים לתת הנחות ולהציע הסכמי תחזוקה, כמו שיש לנו עם צה"ל". עוד אמר בר-נתן כי "יש לנו אפשרות לטרייד אין בסוף תקופת שימוש". בכנס נחשפה גם העובדה שריי מוטורס תתחיל לשווק דגמי בנזין לשוק המוניות ובראשן הסראטו.



חברת הליסינג היחידה שהגיעה לכנס היא אוויס, אך היא לא הציעה ליסינג או השכרת רכב, אלא מכירת של מכוניות משומשות. החברה מציעה לחברות ההיי-טק לערוך ימי מכירה של לרכב יד שנייה בשטחיהן, עם הנחות מיוחדות לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully