וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצה עסקת רכישת מקסימדיה על ידי אלי עזור מידי ניוז-קורפ

איילה צורף

16.2.2009 / 18:24

זאת בשל זכות הסירוב שיש לפולאר, המחזיקה ב-33% ממקסימדיה, בכל הקשור לזהות הרוכש של יתרת 67% מידי ניוז קורפ



העסקה לרכישת השליטה בחברת שילוט החוצות מקסימדיה על ידי איש העסקים, אלי עזור, התפוצצה. זאת בשל זכות הסירוב שיש לפולאר, המחזיקה ב-33% ממקסימדיה, בכל הקשור לזהות הרוכש של יתרת 67%. עזור אמור היה לרכוש את השליטה במקסימדיה מידי חברת ניוז קורפ, ולמזג אותה עם חברת מרקעי תקשורת, הפועלת אף היא בשוק שילוט החוצות. על פי הערכות בענף, שוויה של מקסימדיה לצורך העסקה, הוא 3.5-4 מיליון דולר.



למרקעי תקשורת יש כ-850 שלטי פרסום בארץ, ולמקסימדיה יש כ-900 שלטים - מרביתם באיזור המרכז. במידה שהעסקה היתה יוצאת לפועל, החברה הממוזגת היתה הופכת להיות הגדולה ביותר בשוק שילוט החוצות המקומי. על פי הערכות של בכירים בשוק השילוט, עזור ינסה לכפות את העסקה על פולאר תקשורת. אפשרות אחת העומדת בפניו היא פנייה להליכים משפטיים.



מקסימדיה היתה אמורה להיות ההבטחה הגדולה של שוק שילוט החוצות. לפני כשנתיים רכשה ניוז קורפ את החברה מפולאר תקשורת, כששוויה לצורך הרכישה היה כ-5.5 מיליון דולר, זאת על אף שסיימה את השנה עם הפסד של כ-10 מיליון שקל. שווי החברה נקבע על סכום זה, מכיוון שניוז קורפ האמינה ששוק שילוט החוצות בישראל יצמח כפי שהוא גדל בעולם.



לניוז קורפ לקח פחות מחצי שנה להבין ששוק שילוט החוצות מבוסס על קשרים עם הרשויות המקומיות. לאחר שהפסידה לפני כשנה במכרז הגדול ביותר בתחום - מכרז שילוט החוצות של עיריית תל אביב - היא נאלצה לפטר 30 עובדים - כמעט מחצית מעובדיה.



בבעלותו של עזור נכסים נוספים בתחום התקשורת: עזור מחזיק יחד עם פיני זהבי בחברת צ'רלטון, המחזיקה בזכויות שידור בתחום הספורט; בעיתון "ג'רוזלם פוסט"; בעיתון בשפה הרוסית "נובוסטי"; מניות בתחנת הרדיו רדיו ללא הפסקה; בחינמון "ישראל פוסט" יחד עם דודי ויסמן; ובמניות בעיתון "אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully