וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנקים לא ייספקו את הסחורה לבד"

אתי אפללו

16.2.2009 / 18:40

רוני חזקיהו: "בסוף 2009 צריך שיהיה שוק הון שיחזור לתפקד". שוקי אורן: "קל לגיל דויטש להתנער מאחריות ולהאשים את המדינה"

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, התייחס הערב להתייקרות המרווחים באשראי הבנקאי במסגרת כנס האשראי של "גלובס":

"האשראי של הבנקים התייקר, והכיוון היא ברור. לאורך השנים הגידול של האשראי בגלל התפתחות השוק החוץ בנקאי לווה בירידת מחירים דרמטית. כעת, אם חברה באה לבקש אשראי לאחר שלא הצליחה לגייס בשוק החוץ בנקאי, אז גם אם החברה היא חברה מצויינת, המחיר יהיה יותר גבוה. אבל בשביל לדעת אם המחיר הוא לא מוגזם, צריך גם לשאול את השאלה אם המחיר הקודם של האשראי היה בכלל סביר. העדר שוק חוץ בנקאי, גורם למערכת הבנקאית להיות יותר זהירה והמרווחים שלה עולים"

לגבי 2009 ציין חזקיהו, כי "לא כל האשראי שיגיע לפירעון בשנה זו אכן יפרע, חלק לא צריך להיפרע. חלק ימוחזר- לא ברור באיזו הצלחה. אבל המערכת הבנקאית תיתן פיתרון לכל האשראי שהיא תרצה לתת לו פיתרון, וגם לדברים נוספים כגון לווים שגייסו עד עכשיו בחו"ל, ולא יכולים לעשות זאת".

חזקיהו העריך את הצרכים של השוק בשנת 2009 באשראי בהיקף של 35-40 מיליארד שקל, (שכולל אשראי שאמור לעודד צמיחה בשנת 2010 ואילך).

"המערכת הבנקאית יכולה להרים את זה, ולתת פתרונות בשנת 2009. אבל המערכת הבנקאית יצרה חלון זמן להתארגן לקראת העתיד לממשלה ולשוק ההון. בסופו של דבר בסוף 2009 ,צריך שיהיה שוק הון שיחזור לתפקד, כי המערכת הבנקאית לא תוכל לאורך זמן לשאת בנטל ולספק לבדה את הסחורה".

"המוסדיים על ספסל הנאשמים"

גיל דויטש מבעלי אקסלנס, יצא בנאום תקיף: "המוסדיים על ספסל הנאשמים, אבל הם לא היחידים שצרכים להיות שם. כולם מתפלאים עכשיו איך הגענו למצב הזה, אבל אנחנו מגייסים בקופות לפי תשואות של חודש. לא לפי תשואות שנתיות לא לפי תשואות רב שנתיות - הכל מוכוון לטווח קצר, זה לא רק אנחנו. כולם מדברים בשפה הזאת: הרגולטורים, הציבור, כולם. אז עכשיו יש סוג של פיתרון קרנות מנוף. במקום לעזור שולחים אותם – תלך, תחזור, תביא כסף, מכתבים".

החשב הכללי באוצר שוקי אורן הגיב לדברים אלו: "קל לגיל דויטש להתנער מאחריות ולהאשים את המדינה. המוסדיים רוצים שנחלק כרטיסים מגנטיים שבאמצעותם ניתן לחלק אשראי נוסף ואנחנו רוצים שתהיה איזושהי בדיקה, לראות שאנחנו תומכים בחברות המתאימות ולא באלו שהשקיעו ברומניה.

איש העסקים אלפרד אקירוב ציין, כי הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה להתפלל שנשרוד עד שהעולם יצא מהמיתון ועד אז להגיע להסדרי תשלומים ארוכי טווח חדשים.

זאת, מאחר שאף חברה בלי פריסה לא תוכל לשלם את חובותיה ולהגיע להסדר נורמאלי. "הכי קל זה להגיד תביא כסף מהבית, אבל הבית בדרך כלל משועבד לבנקים. אף אחד לא רואה את הביית השני שלו מתמוטט ולא עוזר לו אם הוא יכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully