וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיטים של התכנית לעידוד היצוא: תוכנה, תקשורת, מדעי החיים, אלקטרוניקה ובטחון המולדת

אורה קורן

16.2.2009 / 20:09

התכנית בהיקף 30 מיליון שקל לשנה וחצי תכלול הקמת חנויות אינטרנט ל-400 חברות בהשקעה של 2 מיליון שקל


התוכנית לעידוד היצוא בתקציב של 30 מיליון שקל, שגיבש מכון היצוא ואושרה במשרדי התמ"ת והאוצר, תתמקד בקידום ענפי תוכנה, תקשורת, מדעי החיים, אלקטרוניקה ובטחון המולדת בסין, הודו וברזיל. הפעילות במדינות אלה תתנהל באמצעות סוכנים שנבחרו במכרז. לצורך כך, הוקצו 4.5 מיליון שקל לתכנית היועצים וכ-3 מיליון שקל לקידום ענפי הטכנולוגיה בשלוש המדינות.

המהלך החדשני של התוכנית הוא הקמת חנויות אינטרנט דוגמת אי-ביי. מדד הצלחה יהיה השתתפות 400 חברות בפרויקט. אם לא יחול שינוי, ייהנו החברות מחצי שנה של פעילות ללא עלויות וחצי שנה של השתתפות המדינה במחצית מהעלויות. לפרוייקט הוקצו 2 מיליון שקל. להשתתפות חברות בתערוכות בינלאומיות הוקצו 6 מיליון שקל. לקידום היצוא לקראת מונדיאל 2010, אירו 2010 ותערוכת החקלאות של אירופה הוקצו כ-1.6 מיליון שקל.

מכון היצוא הציע לקדם שיווק מוצרי צריכה, מוצרי עשה זאת בעצמך, תכשיטים ומזון במערב אירופה ובארה"ב בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. משרד התמ"ת מתנגד לעידוד היצוא לארה"ב מהתקציב המיוחד. המכון הציע להוציא כ-500 יצואנים קטנים ובינוניים ל-11 תערוכות בחו"ל בהשקעה של 6 מיליון שקל. סעיפים נוספים כוללים 2.4 מיליון שקל לתשתית תומכת שיווק במכון, 3 מיליון שקל לכוח אדם שיטפל בתכנית ורזרווה של כ-4 מיליון שקל למקרה של אירועים חריגים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully