וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מהונאת מיידוף: קצינים בכירים בצבא ארה"ב חשודים בהונאה שעשויה לעלות על 50 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

16.2.2009 / 21:08

החקירה מתמקדת בכספים שהיו מיועדים לשיקום עיראק; קצין בדרגת אל"מ זומן לחקירה



רשויות החוק בארה"ב פתחו בחקירת חשדות כי קציני צבא בכירים ניצלו לרעה כספי סיוע לשיקום עיראק בסך 125 מיליארד דולר בתקופה שלאחר כיבוש עיראק על ידי ארה"ב, במסגרת מה שעשויה להיות ההונאה הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב. דו"ח של התובע הכללי המיוחד החוקר את הפרשה העריך כי היקף כספי הסיוע שנעלמו במסגרת הפרשה עשוי לעלות על 50 מיליארד דולר - יותר מההיקף המוערך של הונאת הפונזי של ברנרד מיידוף - דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



"אני חושב שמעשי הביזה האמיתיים בעיראק לאחר כיבוש המדינה בוצעו על ידי קצינים וקבלני משנה אמריקאים, ולא על ידי האנשים בשכונות העוני של בגדד", אמר לעיתון איש עסקים אמריקאי הפעיל בעיראק מאז שנת 2003.



באחד המקרים, חשפו רואי חשבון שמועסקים על ידי התובע הכללי המיוחד בפרשה, כי קצין צבא אמריקאי קיבל 57.8 מיליון דולר במזומן. הקצין הורשע בהונאה והלבנת כספים, אולם קציני צבא מעטים נוספים הועמדו עד כה לדין, ומרבית מקרי ההונאה שבגינם הורשעו היו בהיקף כספי קטן יחסית. במקרה אחר, בשנת 2006, התאבדה עובדת של קבלנית משנה של הצבא יום לאחר שהודתה בחקירה כי קיבלה שוחד בסך 225 אלף דולר.



בסך הכל, הורשעו עד כה 35 בני אדם, מרביתם קציני בדרגי ביניים וקבלני משנה פרטיים של הצבא, בתיקים הקשורים לשיקום עיראק. עם זאת, כעת מתרחבת החקירה גם לדרגים בכירים יותר בצבא. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח שלשום כי חוקרים פדרלים פתחו בחקירת התנהלותם של קציני צבא בכירים שהיו מעורבים בשיקום עיראק.



לפי הטיימס, מתנהלת בין השאר חקירה נגד קצין בצבא ארה"ב בדרגת אלוף משנה, אשר פרש בינתיים משירות פעיל, שהיה אחראי על חוזים לשיקום עיראק בשנים 2003 ו-2004. חקירה אחרת מתמקדת בקצין חיל האוויר האמריקאי, בדרגת סגן אלוף, שהיה אחראי על חוזים לשיקום בגדד בשנת 2004. "חקירות מתמשכות אלה מתרחבות ומבשילות, ומקיף מגוון רחב יותר של חשודים", אמר חוקר פדרלי לטיימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully