וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופקסון של טבע שבר שיא

טבע פיספסה את תחזית ההכנסות לרבעון: מכרה בכ-11 מיליארד דולר. שלמה ינאי: "הסינרגיה עם Barr טובה מהצפוי"

חברת טבע פיספסה את תחזית ההכנסות ועקפה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי של השנה, ומדווחת על מכירות שיא של הקופקסון.

החברה הרוויחה ברבעון 76 סנט למניה, המשקפים עליה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ענקית הגנריקה מכרה ברבעון 2.8 מיליארד דולר, ששיקפו עליה של 11% בהתאמה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך השנה כולה מכרה טבע בהיקף של 11.1 מיליארד דולר. תרופת הדגל המקורית של החברה - הקופקסון, נהנתה ממכירות שיא במהלך השנה החולפת: התרופה לטיפול בטרשת נפוצה נמכרה ב-2.2 מיליארד דולר המהווים גידול של 32%.

גם מבחינה תזרימית טבע שברה שיא: 3.3 מיליארד דולר עבור 2008. "ב-2008 הגדלנו את מספר השקות Paragraph IV, (תקיפות פטנט מקורי, ע.ש.), ורשמנו שיא במכירות הקופקסון, שהפך לטיפול המוביל בעולם בטרשת נפוצה" אמר שלמה ינאי, מנכ"ל ונשיא טבע.

ינאי הוסיף, כי "במהלך השנה רכשנו את חברת Bentley בספרד ואת חברת CoGenesys בארה"ב. הקמנו מיזמים משותפים עם חברת Kowa ביפן ועם חברת Lonza בשווייץ. אך ללא ספק, גולת הכותרת הייתה רכישת Barr אשר חיזקה משמעותית את מעמדנו בתעשייה הגנרית. אני שמח לבשר כי תהליך האינטגרציה מתקדם לפי התוכנית ואף מסתמן כי נוכל להשיג סינרגיות גבוהות מהתחזית שנתנו בעת חתימת הסכם הרכישה."

התחזקות הדולר הקטינה את הרווח

שינויים בשערי חליפין השפיעו באופן שלילי על תוצאות המכירות ברבעון הרביעי, בשיעור של 5%, וכן הקטינו את הרווח התפעולי בכ-28 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2007.

ההשפעה השלילית של שינויים בשערי חליפין נבעה בעיקר מהתחזקות הדולר האמריקני בהשוואה למרבית המטבעות בעולם (בעיקר הלירה סטרלינג, האירו, הפורינט ההונגרי, הדולר הקנדי, הפזו המקסיקני והפזו הצ'יליאני).

נכון להיום לטבע יש 201 בקשות הממתינות לאישור סופי של רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA). סך המכירות השנתיות בארה"ב של המוצרים המקוריים אליהם מתייחסות הבקשות האמורות, הינו כ-110 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully