וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר היפאני התפטר מתפקידו בעקבות האשמות כי היה שיכור בפסגה ה-G7

הדר תדמור

17.2.2009 / 9:06

שיוצ'י נקגאווה נשא נאום ממולמל ופיהק רבות במהלך מסיבת העיתונאים ברומא בסוף השבוע



שר האוצר היפאני, שיוצ'י נקגאווה, אמר כי יתפטר מתפקידו בעקבות ההאשמות כי היה שיכור במסיבת העיתונאים בפסגת ה-G-7. התפטרותו של שר האוצר היפאני מהווה מכה נוספת לממשלו הבלתי יציב של טארו אסו.



"אני מתנצל מעומק הלב בפני ראש הממשלה, העם וחברי הפרלמנט על הצרות האיומות שגרמתי", אמר נקגאווה בן ה-55 במסיבת עיתונאים בטוקיו.



מוקדם יותר היום הסביר נקגאווה שתרופות שלקח גרמו לו לבלוע מילים במהלך הנאום שנשא בפגישת ה-G-7 ולעייפות שהפגין במסגרת פיהוקיו במסיבת העיתונאים ברומא בסוף השבוע. "הייתי במצב גרוע ואני מתנצל על כך", אמר נגקאווה, אשר ציין כי יעדיף להישאר בתפקידו. מאוחר יותר הודיע כי יעזוב את תפקיד שר האוצר.



נקגאווה אמר כי התנהגותו נבעה מלקיחת כדורים משככי כאבים וכדורים אנטי אלרגניים בכמות רבה מהמומלץ, לאחר ששתה לגימה של יין בארוחת הצוהריים, לדבריו. נקגאווה סיפר כי רופא אמר לו בדיעבד ששילוב שני הכדורים, בתוספת הג'ט לג - קרוב לוודאי השפיעו על מצבו.



מפלגת האופוזיציה היפאנית תכננה להגיש תלונה נגד שר האוצר לאחר שמלמל בעת שנשא את הנאום ונמנם בתדרוך לעיתונאים בפסגה שנערכה ב-14 בפברואר.



התפטרותו של שר האוצר היפאני מגיע בזמן מאוד לא נוח עבור ראש הממשלה אסו, אשר סופג ביקורות על התנהלותו בתקופת המשבר העולמי ובשל ריבוי הסקנדלים הפוליטים. לאחר עזיבתו של נקגאווה תיוותר יפאן ללא שר אוצר, בימים בהם טויוטה וסוני מפטרות אלפי עובדים, והמדינה עומדת בפני המיתון הקשה מאז מלחמת העולם השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully