וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס תקבל סיוע נוסף של 4 מיליארד ד'; יצרניות הרכב בארה"ב יגישו היום תוכניות שיקום לממשל

סוכנויות הידיעות

17.2.2009 / 9:25

עד כה קיבלה GM סיוע ממשלתי בסך 9.4 מיליארד דולר, מתוך 13.4 מיליארד דולר שהבטיח לה הממשל


הממשל האמריקאי יעניק לענקית הרכב (GM) סיוע נוסף בסך 4 מיליארד דולר, מתוך סיוע כולל בסך 13.4 מיליארד דולר שהסכים להעניק לה בדצמבר כדי למנוע את קריסתה – כך אמר היום דובר מטעם הבית הלבן. GM וקרייזלר צפויות להגיש היום לממשל את תוכניותיהן לארגון מחדש בפעילותן, על רקע הערכות כי יבקשו סיוע נוסף מעבר ל-18 מיליארד הדולרים שכבר הובטחו להן.

GM וקרייזלר – אשר נמצאת בבעלותה של קרן ההשקעות הפרטית סרברוס, מבעלי בנק לאומי - יגישו היום את תוכניותיהן לג'יימס למברייט, מנהל ההשקעות של תוכנית הסיוע לנכסים בעייתיים (TARP). לפי תנאי ההלוואות שהעניקה להן ממשלת ארה"ב, מחויבות שתי ענקיות הרכב להציג תוכניות לשיקום מצבן הכספי, אשר אמורות לכלול גם הסכמים עם איגודי העובדים על פיטורים וקיצוצי שכר, בנוסף לצעדים נוספים להקטנת חובותיהן. בימים האחרונים ניהלו שתי החברות מגעים קדחתניים עם נציגי העובדים, במטרה להגיע להסכמה.

עד כה העניק הממשל הלוואות בסך 13.4 מיליארד דולר לקרייזלר ו-GM, מתוכן 9.4 מיליארד דולר הוענקו לג'נרל מוטורס ו-4 מיליארד דולר לקרייזלר. שתי ענקיות הרכב צפויות לבקש מהממשל סיוע נוסף מעבר לזה שהובטח להן, לדברי גורמים המקורבים לחברות, בעקבות ההרעה בתנאים הכלכליים בארה"ב והירידה החדה מהצפוי בביקוש למכוניות. בדצמבר ביקשה GM סיוע בסך 18 מיליארד דולר מהממשלה, בעוד שקרייזלר כבר הודיעה כי היא זקוקה ל-3 מיליארד דולר לפחות מעבר ל-4 מיליארד דולר שקיבלה בחודש שעבר. לפי הערכות, ייתכן כי תוכניות השיקום של שתי החברות יכללו גם הכרזה על פשיטת רגל, בשיתוף עם הממשל.

הדו"ח שיגישו היום החברות, לקראת התוכניות הסופיות שעליהן להגיש ב-31 במארס, ייבחן על ידי שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, והיועץ הכלכלי הבכיר של הבית הלבן, לורנס סאמרס, אשר צפויים לפקח על כוח המשימה שימנה הממשל לשיקום תעשיית הרכב. ממשל אובמה זנח בשבוע שעבר את הרעיון למנות "צאר מכוניות" (Car Czar), מנהל בכיר ורב עוצמה שיפקח על ארגונן מחדש של ג'נרל מוטורס וקרייזלר, לטובת פאנל נשיאותי בפיקוחם של גייתנר וסאמרס. רון בלום, מומחה לארגון מחדש שייעץ לאיגודים המקצועיים בתעשיית הפלדה והתעופה, צפוי להתמנות ליועץ בכיר לאוצר בנושא משבר הרכב ולעמוד בראש כוח המשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully