וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה ינאי עם פרסום הדו"חות: "טבע ייצרה כמעט יותר ממיליארד דולר ברבעון האחרון"

יובל מעוז

17.2.2009 / 9:52

"בסוף שנת העבודה הנוכחית היה לנו בקופה למעלה מ-2 מיליארד דולר במזומן"



טבע מפרסמת החברה את הדו"ח האחרון שלה כחברה עצמאית. מכירותיה של טבע צמחו ב-11% לרמה של 2.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי בניכוי ההפרשה עלה ל-634 מיליון דולר או רווח נקי של 76 סנט למניה - 3 סנט מעל תחזיות האנלסיטים.



במסיבת העיתונאים בכינסה טבע היום בבוקר מדווח שלמה ינאי, מנכ"ל החברה: "תשומת הלב לניהול מזומנים הוא גבוה בתקופה הזו. טבע ייצרה כמעט מיליארד דולר ברבעון האחרון. זה קצב גבוה ומרשים. בסוף שנת העבודה הנוכחית היה לנו בקופה למעלה מ-2 מיליארד דולר במזומן, וזאת אחרי הרכישה של באר. הנתונים האלה נותנים את הביטוי לחוסן ולאיתנות של טבע".



"הצמיחה במכירות בארה"ב הן תוצאה של מספר השקות בארה"ב. היו לנו למעלה מ-28 מוצרים חדשים בארה"ב. באירופה צמחנו ב-13%. אירופה היא מקום מורכב בה כל מדינה עוברת תהליך שונה. יש לנו הרבה אתגרים שם ובחלק מהארצות אנחנו משפרים את המעמד שלנו בשוק".



"היתה לנו צמיחה של 28% בפעילות הבינלאומית. זה המקום לצמיחת גנריקה בשנים הקרובות היותר גדול, ואנו מרכזים מאמצים לממש פוטנציאל בארצות האלה".



ממשיך ינאי: "הקופקסון הגיע ב-2008 למעמד של הטיפול מספר אחד בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. התרופה המקורית השנייה של טבע הינה אזילקט. שני מחקרים הראו שהאזילקט מעכב התפתחות המחלה, שתי התוצאות יאפשרו לנו בהחלט למנף את התרופה למכירות גדולות יותר בהמשך. בשנה האחרונה הוא צמח ב-46%".



"בשנה הזאת היו הישגים יפים לטבע בכל הקשור ליעדים ארוכי הטווח שלנו בהתאם לאסטרטגיה של החברה להגדיל את נתח השוק ברחבי העולם. ההישגים כוללים את השלמת רכישת באר, כפי שתכננו בסוף השנה החולפת. היו לנו הרבה אתגרים להשגת החתימה הסופית, ועמדנו בתוכנית שלנו והתגברנו על האתגרים".



"אחד ממנועי הצמיחה של טבע הוא הביוגנריקה. זה הדבר הבא במדע והדבר הבא בגנריקה. כאנחנו צריכים להיות מובילי השוק בביוגנריקה. סדרת הפעולות לשם כך היא חתימת הסכם עם חברה שווייצרית – לונזה. היא המובילה בעולם ברמת הידע, וברמת המיקום שיש לה בכל שקשור לפיתוח וייצור של כימיה וביולוגיה בפרט. השיתוף שלנו מבוסס על היכולות של לונזה בפיתוח וייצור והיכולות של טבע בשיווק, פריסה גלובלית. השילוב הזה ייתן תשובה לביוטכנולוגיה בשנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully