וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: פעולות בנק ישראל בשוק האג"ח יגבירו את העליות בשער הדולר

TheMarker

17.2.2009 / 10:43

הזוג זינק צפונה בעוצמה כשהוא חוצה את רמת ה-4.10 על רקע התבטאותו של סטנלי פישר נגיד בנק ישראל. פישר ציין כי הריבית בארץ עשוי גם להגיע עד לרמה של 0.0% על רקע החרפת ההאטה הכלכלית.



כלכלת יפאן הצטמקה בקצב שנתי של 12.7% ברבעון הרביעי של 2008, רמות אשר נרשמו לאחרונה בשנת 1974. הצניחה בפעילות הכלכלית נבעה בעיקר מהאטה חריפה בביקושים העולמיים אשר הלמו בענף היצוא הנרחב, האמון על כ 17% בקירוב מסך כל הפעילות הכלכלית ביפאן.



זהו הרבעון השלישי ברציפות בוא נרשמת צמיחה שלילית בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. במקביל גובר גל הפיטורים אשר עשוי להוביל להמשך הצניחה בהוצאה הפרטית ולהאריך את המיתון. התחזקותו של היין תורמת אף היא להרעת מצב היצואנים מאחר שרווחיהם הריאלים נשחקים. היין נסחר ביציבות יחסית סביב רמות ה 91.60 אל מול הדולר, ו-117.10 אל מול היורו נכון לשעה 20:05 (GMT).



הדולר קיבל תמיכה מכיוונה של סין לאחר שיועץ לבנק המרכזי הסיני, המחזיק בעתודות מט"ח עצומות, העריך כי השטר הירוק ימשיך לשלוט בזירה הגלובלית. מנגד התחזיות לכלכלות מסביב לגלובוס מגוש היורו דרך בריטניה ועד קנדה ממשיכות להתקדר. מאחר ובארה"ב התקיימה חופשה מחזורי המסחר והתנודתיות היו נמוכים מהרגיל. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2770 אל מול היורו, 91.60 אל מול היין ו-1.4245 כנגד הסטרלינג ב-20:15 (GMT).



המשקיעים ישאו עיניהם אל עבר פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בשוויץ ב-08:15 (GMT) אשר צפויים להצביע על שיפור משמעותי ברמה של 2%, הנתון עשוי לתמוך מעט בפרנק. בריטניה תפרסם את נתוני האינפלציה ב-09:30 (GMT).



רמות המחירים צפויות להמשיך ולצנוח על רקע ההאטה החריפה בפעילות הכלכלית ועשויים להגביר את לחץ המכירות על הסטרלינג. גרמניה תפרסם את נתוני סקר ה-ZEW לסנטימנט הכלכלי ב-10:00 (GMT) אשר עשויים להראות שיפור קל בציפיות אך מגמתם השלילית ככל הנראה תוסיף ללחץ על היורו.



דולר/שקל



הזוג זינק צפונה בעוצמה כשהוא חוצה את רמת ה-4.10 על רקע התבטאותו של סטנלי פישר נגיד בנק ישראל. פישר ציין כי הריבית בארץ עשוי גם להגיע עד לרמה של 0.0% על רקע החרפת ההאטה הכלכלית. תוכניתו של בנק ישראל לקניה ומכירה של אג"ח יצאה לדרך במטרה להוריד את הריבית לטווח הארוך במקביל להורדת הריבית לטווח הקצר. הריבית לטווח הקצר עומדת כעת על רמה של 1% הנמוכה בהיסטוריה ומייצרת לחץ על המטבע הישראלי. השקל נסחר סביב הרמה של 4.1150 אל מול הדולר נכון לשעה 19:25 (GMT).



נפט



הזהב השחור החזיר חלק נכבד מהרווחים אותם צבר בסוף השבוע שעבר. פרסום נתוני הצמיחה מכיוונה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם וסגניתה של ארה"ב בצריכת נפט, יפאן, הגבירו את לחץ המכירות על הנפט. הצניחה בנתוני הצמיחה מעבר לציפיות הכלכלנים חיזקו את ההערכות כי עדיין לא נוצרה תחתית לרמות הביקושים והעלו את ההסתברות להמשך ירידת מחיר הנפט על אף רמותיו הנמוכות. חוזה עתידי לחודש פברואר נסחר סביב הרמות של 37.3 דולר לחבית ב-19:50 (GMT).



זהב



המסחר על החוזים העתידיים בבורסת שיקגו היה מנוטרל על רקע חופשה וחוזי הספוט נסחרו בדלילות ותנודתיות נמוכים מהרגיל. המשך התחזקותו של הדולר אל מול היורו ומהלך העליות המרשים של הזהב בשבועות האחרונים מגבירים את ההסתברות לגל מימושים על המתכת היקרה. מההיבט הטכני מקבל הזהב תמיכה סביב רמות ה-933.00 דולר לאונקיה. חוזה ספוט נסחר סביב הרמות 943.0 דולר לאונקיה ב-19:30 (GMT).



הכותב: רודיאן רחנייב הוא אנליסט בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully