וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויי מזג האויר

רוני מולה

17.2.2009 / 11:55

לא תמיד נדרש שינוי קיצוני ומהיר בקריירה כדי להיות מרוצים. לפני השינוי כדאי לעבור מספר שלבים שיעזרו להבין היכן אתם עומדים

שינוי קריירה הוא בדרך כלל עניין שאין להקל בו את הראש. המחשבה מתחילה בדרך כלל בזמן 'תקוע', תקופה שבה ההערכה למקום העבודה הנוכחי יורדת ומחשבות על העתיד מציפות את הראש פעמים רבות. ההחלטה לא חייבת להיות מיידית וחשוב לקחת את הזמן כדי להעריך את המצב הנוכחי, על מנת לבחון מהן האפשרויות ולבחור את קריירה שתשביע את רצונכם במידה הגדולה ביותר.

הנה עשרה שלבים שכדאי לעבור לפני שמחליטים על שינויים בקריירה:

הערכת שביעות הרצון

בדקו את התגובות שלכם בכל יום לאחר יום העבודה. אם אתם חוזרים בסוף היום עם רגשות שליליים, מהן הסיבות שבגללן אתם לא אוהבים את מקום העבודה: האם בגלל האנשים שבו, בגלל שעות העבודה או בגלל אופיה. במידה וסיבה היא אופי העבודה, נסו לנתח מה בדיוק באופי העבודה אינכם אוהבים ורשמו לעצמכם באילו אספקטים הייתם מסכימים להתפשר בנוגע לעבודה שלכם.

מיומנויות ואינטרסים

עברו על הנושאים והפרויקטים בהם טיפלתם בתקופה האחרונה בעבודה. נסו להעריך אילו תפקידים בפרויקטים לא אהבתם ונסו להבין מה בפעילויות אלה הוא הצד המועדף עליכם. בדקו מהי המיומנות המועדפת עליכם בתפקיד. בררו את הערכים שמאחוריהם עובדים תפקידים אלו ובדקו האם אתם מזדהים עם ערכים אלה.

סערת מוחות

ערכו סערת מוחות עם בני משפחה, חברים או אנשי מקצוע ממקומות שונים בחייכם ותארו להם לפני כן, מהם הערכים אותם אתם מבקשים לשמר בקריירה החדשה שלכם. בקרו באתרי אינטרנט המציעים קריירות שונות ודברו עם אנשים שעובדים בעבודות לא קונבנציונליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

השוואה ומחקר

ערכו השוואה והערכה ראשונית בין מספר רעיונות לקריירות חדשות. נסו בהשוואה זו לערוך מחקר מעמיק על כל קריירה: מהם המטרות והערכים שעומדים מאחוריה ומהן הזוויות בקריירה שאתם מתחברים אליהן במיוחד.

למדו על העתיד

קראו ככל שתוכלו לגבי כל הקריירות העולות באופציה ראשונית. נסו לקשר את הקריירה אליכם באופן אישי ולחבר כמה שיותר מטרות שאתם רוצים להשיג בעצמכם למטרות הקריירה שאתם חושבים עליה.

היו צל

כאשר תחליטו על מספר רעיונות לקריירה החדשה שלכם, חפשו אנשים שתוכלו להיות צל מקצועי שלהם ובכך תוכלו לצפות בעבודה ולשמוע על העיסוקים שלהם ממקור ראשון. השקיעו בכל מקום כמה שעות עד כמה ימים עבודה בכל מקום עבודה שמעניין אתכם. אם אתם לא מכירים אנשים העובדים בקריירות אותן אתם מעוניינים לבדוק, נסו לחפש באוניברסיטאות, שם ינסו לחבר אתכם עם בוגרי האוניברסיטה. אל תתביישו-זה מקובל.
.

התנדבות

גם התנדבות יכולה לעזור לכם לבחור את הקריירה הנכונה: זהו את ההתנדבות הקשורה לקריירה שלכם ונסו אותה לתקופה. לדוגמא: אם הינכם מעוניינים לעבוד עם בעלי חיים, התנדבו במקלט החיות המקומי ואם אתם מעוניינים לעבוד בעיתונות, נסו לפתוח בלוג או לשלוח כתבות שלכם לעורכים כדי לקבל את חוות דעתם.




.

למדו והעשירו

חקור הזדמנויות חינוכיות כדי לגשר על ההבדלים בין הקריירה הישנה שלך לבין הרקע החדש שאתה רוצה לבסס לעצמך. בדוק אפשרויות לקחת קורסי ערב במכללה קטנה או חוגים באוניברסיטה הפתוחה. בדקו סמינרים חד פעמיים או ימי העשרה בנושא החדש אותו אתם רוצים לנסות. בימי עיון או לימודים אלה, מצאו זמן לפגוש אנשים חדשים שכבר עובדים במקצוע ואיתם תוכלו לבחון קשרים מקצועיים שיחברו אתכם לקריירה החדשה.

מיומנויות חדשות

חפשו דרכים כדי לפתח מיומנויות בעבודה הנוכחית שלכם ובכך לגוון את מספר העבודות שתוכלו למלא בתוך הארגון שלכם, לפני שתחפשו מיומנויות חוץ ארגוניות. יותר מזה, במידה והארגון לכם מציע סדנאות 'פנים ארגוניות' על נושאים שאינם קשורים לקריירה הנוכחית שלכם, נצלו את ההזדמנות ולמדו משהו חדש.

החלפות

שקול חילופי תפקידים בתוך החברה לפני שאתה מחליט על יציאה מסוג עבודה אחד לשני. נצל את הידע שכבר יש לך בתוך הענף בו אתה עובד כדי להשתמש בו ולמצוא תחום חדש לעניין בתוך הענף. לדוגמא: מטפל באומנות יכול להסב מקצוע להוראה או פרסומאי יכול להסב את מקצועו לסופר או איש יחסי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully