וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי הורוביץ: מדינת ישראל תהיה כמו טבע כאשר תחליט לאמץ לעצמה תוכנית אסטרטגית - ותשתעבד לה

TheMarker

17.2.2009 / 11:06

יו"ר טבע: אנחנו מוותרים במאבק, עושים אקזיטים, מעבירים להודו, לסין - במקום לשמור כוח החדשנות בארץ



כך אמר לפני זמן קצר יו"ר טבע, אלי הורוביץ, בראיון לרזי ברקאי, בגלי צה"ל.



בתשובה לשאלה איך זה שבעוד שהמשק העולמי במיתון, טבע עדיין פורחת, השיב הורוביץ כי "בתעשיית התרופות הגנריות המצב דווקא משתפר כתוצאה מהמשבר. "אנחנו מוכרים תרופות יחסית זולות, בעשרות אחוזים נמוך יותר, ןכך בעוד שאנשים אינם יכולים להרשות לעצמם את התרופות המקוריות, הם יכולים לרכוש את הגנריות".



באשר להתנהלות טבע, הוסיף הורוביץ כי החברה מצליחה "כשאתה עובד עם תוכנית ויודע לאן אתה רוצה להגיע איתה, תוך אימוץ תרבות של שקיפות - לא רק עם שוק ההון אלא גם עם עצמך".



חברת טבע מעסיקה ברחבי העולם כ-24,000 עובדים, כ-5,000 מתוכם בישראל. הורוביץ ציין, כי בשנה האחרונה לא פוטרו עובדים בישראל, אלא רק הוספו, וכי "וגם השנה נוסיף".



לדברי הורוביץ, "מדינת ישראל תהיה כמו טבע כאשר תחליט לאמץ לעצמה תוכנית אסטרטגית ולהשתעבד לה - זה תלוי רק בנו. אנחנו מדינה קטנה ויכולים להיות עצמאיים, אך מוותרים במאבק, עושים אקזיטים, מעבירים להודו, לסין ולמדינות אחרות - במקום לשמור את הכוח של החדשנות בארץ". עוד הוסיף: "הייצוא סובל ממחיר הדולר פחות מאשר מן המשבר. הנגיד עשה עבודה טובה, ואנו צפויים לראות עלייה גם בייצוא".



בתשובה לשאלה בדבר שקילת כניסה לתפקיד שר האוצר בממשלת נתניהו, השיב הורוביץ: "השר הנוכחי לא רוצה כל כך שאעזור, ונתניהו יכול להיות שר אוצר טוב בעצמו", וקבע: "הראיון הבא איתי לא יהיה כשר אוצר- חד חלק ומוחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully