וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוורצנגר מחסל והפעם משרות: ישלח היום הודעות פיטורים ל-20 אלף עובדי ציבור

הדר תדמור

17.2.2009 / 11:11

כוכב הקולנוע ומושל קליפורניה יקצץ את המשרות עד ליוני כדי להכין את המדינה לשנת הכספים הבאה



מושל קליפורניה וכוכב הקולנוע ארנולד שוורצנגר, אשר מתמודד בימים אלה עם האפשרות שלמדינתו יאזל הכסף, ישלח היום הודעות פיטורים ל-20 אלף עובדי ציבור, כך אמר דובר המושל.



הודעת הדובר הגיעה לאחר שהמחוקקים בקליפורניה לא הצליחו להסכים ביום ראשון על העברת תקציב המדינה בסך 40 מיליארד דולר. העברת התקציב נכשלה לאחר שאחד מעמיתיו הרפובליקנים של מושל המדינה, ארנולד שוורצנגר, הסיר את תמיכתו בתוכניתו של המושל לאיזון התקציב. הכישלון בהעברת התקציב הגביר את החששות מפני החמרה במצבה הכספי הקשה של המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב, אשר סובלת מגירעון של 42 מיליארד דולר.



"באין תקציב, על המושל האחריות לדאוג לחסוך בכספים בכל דרך בה יוכל", אמר ארון מקליר, דובר המושל הרפובליקני, והוסיף: "לצערנו זוהי החלטה הכרחית".



הודעות הפיטורים האפשריים ישפיעו על 20% מעובדי הציבור בקליפורניה, לפי מקליר. העובדים שיפוטרו יהיו מכל ענפי העבודה הציבורית במדינה. המשרות יקוצצו בחודש יוני, לקראת הכנתה של קליפורניה לשנת הכספים הבאה, אשר מתחילה ביולי.



החודש החל שוורצנגר להוציא יותר מ-200 אלף עובדים של המגזר הציבורי בקליפורניה לחופשות ללא תשלום של 24 יום בשנה, או יומיים מדי חודש, במטרה להביא לחיסכון בהוצאות בסך 1.3 מיליארד דולר בשנה וחצי הקרובות.



בין יתר ההצעות של שוורצנגר לקיצוץ בתקציב העלה המושל רעיון לקצץ בשנת הלימודים במדינה. אם יאשר הממשל את תוכניתו של שוורצנגר, יאלצו בתי הספר בקליפורניה לקצץ יחדיו בהוצאותיהם ב-2.1 מיליארד דולר בשנת הכספים שתסתיים בעוד שישה חודשים. משמעות הדבר היא ששנת הלימודים תקוצר בחמישה ימים.



המשבר הכלכלי החריף בקליפורניה החמיר בעקבות המיתון בארה"ב, אשר הוביל את שיעור האבטלה במדינה לרמה של 9.3% - שיא של 15 שנים. מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים של קליפורניה, מייק וילינס, הזהיר אתמול כי "האלטרנטיווה היחידה כרגע היא לקפוץ מהצוק ולהרשות לעצמנו להגיע למצב של חדלות פירעון, ורבים מאיתנו מאמינים כי מדובר בצעד חסר אחריות ובוויתור על חובותינו החוקתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully