וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי מורידה את תחזית הרווח של כי"ל ב-2009 מ-1.44 מילארד דולר ל-1.06 מ' ד'

הדס גליקו

17.2.2009 / 11:47

בין הגורמים אותם מונים בבית ההשקעות לירידת הרווח של כי"ל - ירידה מהותית בכמויות הנמכרות בתחום האשלג



שוק הדשנים נמצא בשלב של המתנה בכדי לראות את הכיוון של מחירי הדשנים, מחירי הסחורות ואת השפעות המשבר הכלכלי, כך מעריך הבוקר יובל זעירא מנהל המחקר של בית ההשקעות אי.בי.אי בתחזית לשוק הדשנים ב-2009 והשלכותיו על כי"ל.



תחזית הרווח של זעירא לכי"ל היא לרווח נקי של כ-1.06 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של כ-1.44 מיליארד דולר ולעומת צפי רווחים של כ-2.2 מיליארד דולר ב-2008. מחיר היעד של בית ההשקעות לכי"ל נותר ללא שינוי על 29 דולר למניה בהמלצת 'ניטרלי'.



בין הגורמים אותם מונים בבית ההשקעות לירידת הרווח של כי"ל - ירידה מהותית בכמויות הנמכרות בתחום האשלג. להערכת בית ההשקעות ב-2009 תימכר כמות של כ-3.5 מליון טון בלבד לעומת כ-5 מליון טון בשנת 2008.



ההנחה מתבססת על הירידה החדה במחירי דשני הפוספט והשפעת המיתון העולמי על המגזר התעשייתי ומגזר מוצרי התכלית לצד היחלשות היורו מול הדולר. מול כל אלו עומדות גם הירידה בהוצאות הובלה, יצור וחומרי גלם ופיחות השקל מול הדולר.



לדברי זעירא "כיום נעשה שימוש בעיקר מתוך המלאי הגבוה שנצבר אצל המפיצים במהלך שנת 2008. המכירות שכן נעשות הן על בעיקר סמך חוזים ישנים וארוכים יותר כמו החוזה מול הודו לשנה שהחלה באפריל 2008".



בבית ההשקעות מעריכים כי מכירות האשלג יגיעו ברבעון הראשון לשפל של כ-450 אלף טון המהווה כשליש מקצב היצור הנורמאלי של כי"ל. ומעיריכם כי גם ברבעון השני קשה לצפות כיום התאוששות מהותית.



לדברי זעירא "אם מחירי הסחורות יתייצבו על רמה גבוהה מספיק עבור החקלאים אנו עשויים לראות חזרה לרכישות במחצית השנייה של 2009. אך, החקלאים עשויים להחליט כי הם "מדלגים" על עונת דישון ומתבססים במינרלים שנותרו בקרקע".



בבית ההשקעות מדגישים כי הרבעון הרביעי של 2008 היה טוב יותר בהקשר של הכמויות מאחר שהמכירות נחלשו בהדרגתיות ומאחר שברבעון זה היו מכירות על סמך חוזים ארוכים מול סין והודו.



בנוגע לחוזה הקובע ביותר בשוק הדשנים- המשא ומתן עם סין מעריך זעירא כי, אם לפני שנתיים הצליחו הסינים לשמור על מחיר נמוך יחסית לשוק עם עלייה של 5 דולר בלבד לטון הרי שלפני שנה הם הוכרעו עם עלייה של 400 דולר לטון עד לרמה של כ -575 דולר לטון (FOB- לפני הובלה). בכך הם נצמדו למחיר העולמי ונאלצו לוותר על הנחת הכמות שאפיינה את הרכישות שלהם.



לדברי זעירא "החוזה הקרוב שצפוי להיחתם בחודשים הבאים הוא בעל חשיבות רבה לעולם האשלג בשנה הבאה ואף בשנים הבאות שלאחר מכן. מעבר לכיוון של מחיר האשלג, החוזה גם עשוי להעיד האם מאמצי החברות לשמירה על מחירים גבוהים על ידי צמצום היצור ממשיכה לשאת פרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully