וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבנק המרכזי של בריטניה: המיתון יהיה חמור מהצפוי - הכלכלה תרשום צמיחה שלילית של יותר מ-4%

סוכנויות הידיעות

17.2.2009 / 12:03

סגן נגיד הבנק המרכזי הבריטי: ייתכן כי צעדי הממשלה לשיקום המערכת הבנקאית לא יישאו פרי בעתיד הקרוב



המיתון בבריטניה עשוי להיות חמור יותר מתחזיותיו של הבנק המרכזי הבריטי, וייתכן כי מאמציה של הממשלה לשקם את מערכת הבנקאות לא יישאו פרי בעתיד הקרוב – כך אמר סגן נגיד בנק אוף אינגלנד, צ'רלס בין, בנאום שנשא בפני איגוד החקלאים הבריטי.



תחזיתו של בין היא התחזית העגומה ביותר שהשמיע עד כה בכיר בבנק המרכזי של בריטניה. בשבוע שעבר הודה נגיד הבנק המרכזי, מרווין קינג, כי בריטניה מצויה במיתון עמוק, וכי הכלכלה צפויה לרשום צמיחה שלילית של 4% ב-2009 – דבר אשר יהפוך את המיתון הנוכחי לחמור ביותר בעתות שלום מאז 1931. בין טען כי ישנו סיכוי של כ-75% כי המיתון יהיה חמור מתחזיתו של קינג.



בין הוסיף כי ייתכן שלצעדי הממשלה והבנק המרכזי לשיקום המערכת הבנקאית "ייקח זמן רב יותר לשאת פרי", וטען כי הנטייה של מדינות אחרות ברחבי העולם לעבר מדיניות מגן תקשה על התאוששותה של הכלכלה הבריטית.



התאחדות התעשיינים הבריטית העריכה אתמול כי כלכלת בריטניה תרשום צמיחה שלילית של 3.3% ב-2009, מספר המובטלים יזנק ל-3.04 מיליון עד 2010 – רמתו הגבוהה ביותר מאז 1986. כמו כן היא צופה כי מחירי הבתים ייפלו ב-15.5% נוספים בשנה הנוכחית, בעוד שבריטניה מנסה לבלום את המיתון החמור ביותר שלה מאז מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully