וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: משקיעים יעדיפו להגדיל את רמת הסיכון ויסיטו כספים לאג"ח הקונצרני

יעל פולק

17.2.2009 / 12:10

"קניית האג"ח היא מימון החוב הממשלתי; בבנק ישראל מעדיפים שהמחיר יהיה נמוך ככל הניתן"



"קניית אג"ח ממשלתי על ידי בנק ישראל מהווה בעצם מימון החוב הממשלתי, חוב שצפוי לצמוח בשנה הקרובה, ולכן מעדיפים בבנק ישראל כי מחיר חוב זה יהיה נמוך ככל הניתן", כותב הבוקר אורי גרינפלד, כלכלן מאקרו מכלל פיננסים. "בנוסף, ירידה ברמת התשואות שניתן להשיג בהשקעה סולידית, יכולה לתמרץ את הבנקים לקחת סיכונים ולהזרים אשראי רב יותר למשק - מטרה שאליה חותר בנק ישראל כבר זמן רב".



גרינפלד צופה כי "בתקופה הקרובה נראה עליות מחירים באפיק הממשלתי, הן השקלי והן הצמוד, כאשר בהחלט ייתכן כי לצעד זה תהיה השפעה גם על האפיק הקונצרני". לדבריו, "על ידי הורדת התשואות על האג"ח, האפיק הממשלתי הופך לפחות אטרקטיווי למשקיע. בהחלט ייתכן כי משקיעים יעדיפו להגדיל מעט את רמת הסיכון על מנת לקבל תשואות גבוהות יותר ויעשו זאת על ידי הסטת כספים לאפיק הקונצרני. כמו כן, ירידת התשואות באג"ח הממשלתיות אמורות לגרור ירידת תשואות באג"ח הקונצרניות, זאת תחת ההנחה כי פער התשואות בינהן מגלם את פרמיית הסיכון שהמשקיעים דורשים עבור מתן אשראי לפירמות".



"מטרת הריבית הנמוכה היא להוריד את הכדאיות בהשקעות ובכך לעודד המשק לצרוך ולתת תמיכה לתוצר המקומי. כל עוד הריביות לטווח הארוך לא יירדו משמעותית, כדאיות ההשקעה באפיק הממשלתי נותרה גבוהה וההשפעה של הפחתות הריבית הייתה חלקית בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully