וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית: מטבע הגריבנה האוקראיני ייפול ב-19% מול הדולר תוך חצי שנה

סוכנויות הידיעות

17.2.2009 / 12:16

חששות כי קרן המטבע תבטל הלוואות הסיוע לאוקראינה בגלל גירעון תקציבי גדול



מטבע הגריבנה האוקראיני עלול ליפול ב-19% מול הדולר בששת החודשים הקרובים עם הידרדרות הכלכלה ומחסור בהשקעות זרות המאלצים את הממשלה לנטוש את ההגנה על המטבע. תחזית זו ניתנה על ידי אנליסטים שנסקרו על ידי בלומברג.



שער הגריבנה (hryvnia) עלול לרדת ל-10 גריבנה לדולר עד סוף אוגוסט, לפי התחזית החציונית של כלכלנים ואסטרטגים בתחום המטבע שהשתתפו בסקר של בלומברג ביום שני. הגריבנה נפלה ב-43% מאז אוגוסט ל-8.15 גריבנה לדולר, עם נפילתה של הכלכלה האוקראינית למיתון והתחייבות קרן המטבע הבינ"ל להעניק לאוקראינה 16.4 מיליארד דולר בהלוואות חירום. טווח תחזיות האנליסטים למטבע נע בין 8.5 ל-11 לדולר.



כלכלת אוקראינה עלולה לסגת ב-9% השנה, בשל הנפילה בביקוש לייצוא ממנה, גידול בגירעונות החשבון השוטף והתקציב הממשלתי, חוזה HSBC, הבנק הגדול באירופה. יתרות המט"ח של אוקראינה צנחו ב-9% ל-29 מיליארד דולר בינואר לאחר שהבנק המרכזי קנה ומכר מט"ח כדי לבלום את נפילת הגריבנה.



לאוקראינה גירעון של 12.3 מיליארד דולר בחשבון השוטף בעקבות מחנק האשראי הגלובלי, והירידה במחיר הפלדה, הייצוא הגדול ביותר שלה. הבנקים באוקראינה עומדים בפני הפסדים ומחיקות בסך מיליארד דולר. גירעון התקציב של הממשלה עלול לגרום להפרה של הסכמיה של אוקראינה עם קרן המטבע הבינ"ל, מה שעלול להוביל לביטול ההלוואות.



סוכנות דירוג האשראי פיץ' רייטיינג הורידה את דירוג האשראי של אוקראינה לדירוג זבל B- חמש דרגות מתחת לדירוג השקעה - בשבוע שעבר. S&P מסרה כי היא עשויה להוריד את דירוג האשראי מחשש לביטול הסכם ההלוואה של קרן המטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully