וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: מדד פברואר צפוי לרדת בשיעור של 0.2% - יושפע מירידה בעלות הדיור

הדס גליקו

17.2.2009 / 12:29

שיעור האינפלציה החזוי לשנת 2009 בבנק עודכן ל-0% ולשניים עשר החודשים הקרובים ל-0.5%



מדד פברואר צפוי לרדת בשיעור של 0.2%, כך מעריכים היום כלכלני יחידת המחקר של בנק הפועלים. שיעור האינפלציה החזוי לשנת 2009 בבנק עודכן ל-0% ולשניים עשר החודשים הקרובים ל-0.5%.



לדברי הכלכלנים "רמת רמת אינפלציה זו מבוססת על התחזקות המיתון והירידה בביקושים בארץ ובחו"ל. על פי התחזית, השנה הנוכחית צפויה להסתיים עם שיעור אינפלציה נמוך מיעד האינפלציה שקבעה הממשלה".



לגבי מדד פברואר מעריכים בבנק כי הוא יושפע במידה רבה מירידה מתונה בעלות הדיור בבעלות הדיירים. כמו כן סבורים בבנק כי ההוזלה במוצרי המזון והירידה העונתית החדה בסעיפי הפירות, הירקות, ההלבשה וההנעלה עם התעצמות מכירות סוף עונת החורף ישמשו זרז נוסף. מנגד מעריכים בבנק כי העלייה במחירי הדלק (7%), המכוניות וההוצאה על נסיעות לחו"ל בעקבות הפיחות בשער השקל מול הדולר בשיעור כ-4% עד כה תתמוך בעליות".



בבנק הפועלים מעריכים כי מדד מרץ צפוי לרדת אף הוא ב-0.2%. לדברי הכלכלנים "המדד יושפע בעיקר מהוזלות במחירי המזון כולל פירות וירקות, מירידה עונתית במחירי ההלבשה ההנעלה עם סיום מכירות סוף העונה והמשך ההתמתנות בדמי השכירות בחוזים המתחדשים. מנגד צפויה עלייה קלה בשאר סעיפי המדד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully