וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח בצל המיתון: מחירי הטיסות והנופשונים הוזלו בכ-20%

עירית רוזנבלום

17.2.2009 / 13:09

הירידה במחירים נובעת מהמיתון העולמי ומהצניחה במחירי הנפט שהביאה להוזלת כרטיסי הטיסה



בענף התיירות והנסיעות ממתינים לחופשת הפסח הקרבה שתעיר את הענף מתרדמתו. לאחר הירידה החדה בתנועת היוצאים לחו"ל בחודש ינואר (23% ביוצאים לחו"ל) ובפרט לאנטליה, קיימת ציפיה שבפסח תהיה התעוררות.



מחירי הטיסות והנופשונים לחו"ל במהלך חג הפסח ירדו השנה בכ-20% לעומת השנה שעברה - כך אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. עיקר הירידה נובע מהצניחה במחיר הנפט והדלק הסילוני שהביאה להוזלה במחירי הטיסות. במקביל, הביא המיתון העולמי לירידת מחיר גם בבתי מלון ברחבי העולם.



להערכת קרסו, המיתון יביא לכך שהישראלים יעדיפו לטוס לנסיעות קצרות ולטיולים מאורגנים זולים. סימן שאלה גדול מרחף מעל תנועת הנוסעים לטורקיה. לדבריו, עדיין לא ניתן לדעת מה תהיה ההשפעה, אולם ההערכה היא שהנסיעות לטורקיה יירדו בפסח הקרוב בשיעורים של כ-20% לטובת יעדים חלופיים ובעיקר נופש בישראל. בתקופה המקבילה אשתקד יצאו לחו"ל 300 אלף ישראלים



למשל, נופשון ברודוס, הכולל טיסה ו-4 לילות על בסיס חצי פנסיון, נמכר ב-479 דולר לאדם בחדר זוגי. נופשון באנטליה ל-4 לילות על בסיס "הכל כלול" יעלה 359 דולר לאדם בחדר למשפחה. ירידות ניכרות נרשמו גם במחירים הטיסות. כרטיס לניו יורק נמכר ב-777 דולר במקום כ-1,100 דולר בשנה שעברה וטיסות לבנגקוק מוצעות במחיר של 849 דולר במקום כ-1,000 דולר בשנה שעברה.



גם המלונות בישראל יצאו במבצעים. חלקם שמרו על רמת מחירים זהה לאשתקד ובחלק מהמלונות רמת המחירים נמוכה מהשנה הקודמת. לדוגמא, מלונות מג'יק פאלאס ורויאל טוליפ באילת שומרים על רמת מחיר זהה לזה של השנה שעברה. במלונות רשת ישרוטל, ישנם מבצעים המעניקים הנחות של 25%-10% למקדימים להזמין חופשה לפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully