וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מ.ש זגורי לא מסרה ערבות חוק מכר - רשם הקבלנים ביטל את הרישיון

רנית נחום-הלוי

17.2.2009 / 13:28

שופט המחוזי בר אופיר: מדובר בהתנהלות פסולה של קבלן המסכנת את השקעתו של הרוכש



רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, עו"ד רוני סיגל, ביטל את רישיון הקבלן של חברת מ.ש. זגורי חברה לבניין ופיתוח, לאחר שהחברה לא מסרה ערבות בנקאית במועד לרוכש דירה. ערר שהגישה חברת מ.ש. זגורי לבית המשפט המחוזי, ביושבו כוועדת ערר, נדחה על-ידי השופט דוד בר-אופיר, שפסק: "מדובר כאן בהתנהלות פסולה של קבלן המסכנת את השקעתו של הרוכש".



מדובר בדירה שנמכרה בפרויקט "רמות אביב הירוקה" בבאר שבע. הרוכשים שילמו לחברה 400 אלף שקל עם כריתת ההסכם, וסכום נוסף של 300 אלף שקל במועד מאוחר יותר. אלא שהסכום הופקד לחשבון החברה ולא לחשבון הליווי. משנתגלתה הטעות, כבר לא ניתן היה להעביר את התשלום לבנק המלווה, מכיוון שהחברה הייתה נתונה בקשיי נזילות. כתוצאה מכך, לא היה באפשרותה לתת ערבות בנקאית להבטחת התחייבויותיה.



הרוכשים הלינו בפני רשם הקבלנים על כך שחלק מהכספים ששולמו בגין הדירה לא הופקדו על ידה בחשבון הליווי של הפרויקט בו מצויה הדירה, ולכן לא קיבלו ערבות בנקאית, כמתחייב מחוק המכר. הוועדה המייעצת לרשם הקבלנים המליצה בפני הרשם לאפשר לחברה לתת ערבות בנקאית תוך 30 יום. במידה והחברה לא תפעל לפי הוראה זו, המליצה הוועדה לבטל את רישום החברה בפנקס הקבלנים. כמו-כן, הוצע להתנות למשך שלוש שנים את רישום החברה, בתנאי שבתקופה זו לא תעבור על תקנות רישום קבלנים.



מקץ שישה חודשים - לאחר שלא נעשה דבר מצד החברה - אימץ רשם הקבלנים את המלצת הוועדה, והחליט על ביטול רישומה מפנקס הקבלנים והתליית רישיונה על תנאי למשך שלוש שנים. בתוך כך, עתרה חברת זגורי לבית המשפט המחוזי. השופט דוד בר-אופיר דחה את הערר, וקבע: "השקעה בדירה איננה עניין של מה בכך. היא נאמדת בסכומים ניכרים מאוד וטעונה הגנה מלאה. מדובר בהתנהלות פסולה של קבלן המסכנת את השקעתו של הרוכש, והיא מהווה הפרה של הסכם הרכישה והסעיפים הרלוונטיים בחוק רישום קבלנים ובתקנות רישום קבלנים".



יש לציין כי במהלך 15 השנים האחרונות לא היו מקרים במשרד השיכון שרשם הקבלנים נקט בעמדה כל כך מחמירה נגד קבלנים. הדבר נובע, בין היתר, מכך שבשנים האחרונות המשרד לא הפעיל את מלוא הסמכויות המוקנות לו בחוק, וכן בשל פרשת חפציבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully