וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הכלכלה היפאני קאורו יוסאנו יחליף את שר האוצר המתפטר - נקגאווה; ישמש בשני התפקידים במקביל

סוכנויות הידיעות

17.2.2009 / 14:27

יוסאנו בן ה-70 נחשב לשמרן תקציבי, אשר הטיל ספק ביכולתן של חבילות תמריצים ממשלתיות לבלום המיתון



ראש ממשלת יפאן, טארו אסו, הודיע היום כי בחר בשר הכלכלה קאורו יוסאנו כמחליפו של שר האוצר שיוצ'י נקאגאווה. נקאגאווה התפטר היום מתפקידו בעקבות האשמות כי הופיע למסיבת העיתונאים בפסגת ה-G-7 כשהוא שיכור.



אסו הודיע היום כי הוא קיבל את התפטרותו המיידית של נקאגאווה, וכי הוא ביקש מיוסאנו לשמש גם כשר האוצר, במקביל לתפקידו הקודם. "מאחר שאנחנו באמצע דיונים על התקציב, ביקשתי משר הכלכלה יוסאנו לקחת על עצמו גם את תפקיד שר האוצר", אמר אסו. יוסאנו בן ה-70 נחשב לשמרן תקציבי אשר הביע לא פעם ספק בנוגע ליכולתן של תוכניות תמריצים לסייע לבלימת המיתון ביפאן והתנגד להגדלת ההוצאות הממשלתיות.



מוקדם יותר היום הסביר נקגאווה שתרופות שלקח גרמו לו לבלוע מילים במהלך הנאום שנשא בפגישת ה-G-7 ולעייפות שהפגין במסגרת פיהוקיו במסיבת העיתונאים ברומא בסוף השבוע. "הייתי במצב גרוע ואני מתנצל על כך", אמר נגקאווה, אשר ציין כי יעדיף להישאר בתפקידו. מאוחר יותר הודיע כי יעזוב את תפקיד שר האוצר.



נקגאווה אמר כי התנהגותו נבעה מלקיחת כדורים משככי כאבים וכדורים אנטי אלרגניים בכמות רבה מהמומלץ, לאחר ששתה לגימה של יין בארוחת הצוהריים, לדבריו. נקגאווה סיפר כי רופא אמר לו בדיעבד ששילוב שני הכדורים, בתוספת הג'ט לג - קרוב לוודאי השפיעו על מצבו.



התפטרותו של שר האוצר היפאני מגיע בזמן מאוד לא נוח עבור ראש הממשלה אסו, אשר סופג ביקורות על התנהלותו בתקופת המשבר העולמי ובשל ריבוי הסקנדלים הפוליטים. מינויו של יוסאנו מגיע בימים בהם טויוטה וסוני מפטרות אלפי עובדים, והמדינה עומדת בפני המיתון הקשה מאז מלחמת העולם השנייה לאחר שרשמה צמיחה שלילית של 3.3% ברבעון הרביעי של 2008, או 12.7% בחישוב שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully