וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמריצים הממשלתיים מעודדים את המשקיעים: מדד בטחון המשקיעים בגרמניה רשם העלייה החדה מזה 16 שנה

סוכנויות הידיעות

17.2.2009 / 15:03

מדד סנטימנט המשקיעים של מכון המחקר ZEW זינק לרמה של מינוס 5.8 בפברואר, לעומת מינוס 31 בינואר



מדד בטחון המשקיעים בגרמניה רשם את העלייה החדה ביותר שלו מזה 16 שנים בפברואר, לאחר שממשלתה של קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הכריזה בחודש שעבר על צעדים נוספים לעידוד הצמיחה, ובעקבות הערכות המשקיעים כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יוריד את הריבית.



מכון המחקר הכלכלי האירופי ZEW דיווח כי מדד סנטימנט המשקיעים וציפיות האנליסטים זינק החודש לרמה של מינוס 5.8 נקודות, לעומת מינוס 31 נקודות בחודש ינואר. מדובר בעלייה החדה ביותר של המדד מאז יולי 1993 וברמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2007. העלייה הייתה גם חדה בהרבה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי המדד יעלה בפברואר לרמה של מינוס 25.



"צפינו שהמדד ירשום שיפור משמעותי בפברואר, אך התוצאה טובה בהרבה מהציפיות. האנליסטים רואים את המצב הנוכחי כקטסטרופלי, כמצב שלא יכול להיות גרוע יותר, ולכן יותר ויותר אנשים מצפים לשיפור", אמר ראלף סולבין, כלכלן בקומרצבנק, לבלומברג. סנדרה שמידט, כלכלנית ב-ZEW, אמרה לבלומברג כי "הכלכלה הגרמנית עדיין לא נחלצה מהמשבר, ותרשום חולשה משמעותית בחודשים הקרובים".



ממשלתה של מרקל אישרה בחודש שעבר חבילת תמריצים בסך 80 מיליארד יורו (105 מיליארד דולר) במטרה לבלום את המיתון המחריף במדינה, לאחר שספגה בשבועות האחרונים ביקורת חריפה מצד כלכלנים ובכירים ברחבי העולם בשל סירובה להרכיב חבילת תמריצים לעידוד הצמיחה. חבילת התמריצים הגרמנית, השווה ל-1.6% מהתמ"ג, היא חבילת התמריצים הממשלתית הגדולה ביותר שהוכרזה עד כה באירופה.



התמ"ג הגרמני רשם צמיחה שלילית של 2.1% ברבעון הרביעי של 2008 – רבעון שלישי ברציפות של צמיחה שלילית בגרמניה והצמיחה השלילית החדה במדינה מאז 1987. המיתון המחריף בגרמניה אילץ חברות רבות במדינה לקצץ משרות ולהשבית מפעלים, בעקבות הירידה בביקוש. שיעור האבטלה בגרמניה עלה בחודש ינואר ל-7.8%, בעוד שמספר דורשי העבודה עלה ל-3.27 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully