וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מורים על ירידות של עד 2.4% בפתיחת המסחר על רקע החשש למגזרי הבנקאות והרכב

ניר צליק

17.2.2009 / 15:08

טבע, בלופניקס, אי.סי.טל וולטייר וגילת ייסחרו על רקע דו"חותיהן; ריטליקס תסחר על רקע הצעת הרכש


החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על ירידות שערים של עד 2.4% בפתיחת שבוע המסחר המקוצר, על רקע חששות המשקיעים למגזר הרכב ולמגזר הבנקאות.



שבוע המסחר הקודם הסתיים בירידות שערים, נאסד"ק נחלש ב-0.5% לרמה של 1,534 נקודות, דאו ג’ונס איבד 1% לרמה של 7,850 נקודות ומדד S&P 500 השיל 1% לרמה של 826 נקודות. בסיכום שבועי: נאסד"ק ירד ב3.6%, דאו ג'ונס נסוג ב-5.2% ומדד S&P 500 התכווץ ב-4.8%.

בגזרת המקרו, איגוד בוני הבתים יפרסם את תוצאות הסקר של חברי הארגון בו הם נשאלים על מצב הכלכלה הכללי ועל מצב שוק הדיור. האינדקס מחולק לשלושה אינדקסים שונים, מכירות הבתים החדשים, מכירות הבתים הצפויות בחצי השנה הקרובה, ותנועת הקונים לבתים חדשים.

לאחר זינוק חד במחירי הנפט ביום שישי, מאבד הנפט כ-1% ממחירו ונסחר במחיר של 37.16 דולא לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בחברות האמריקאיות, הממשל האמריקאי יעניק לענקית הרכב (GM) סיוע נוסף בסך 4 מיליארד דולר, מתוך סיוע כולל בסך 13.4 מיליארד דולר שהסכים להעניק לה בדצמבר כדי למנוע את קריסתה – כך אמר היום דובר מטעם הבית הלבן. GM וקרייזלר צפויות להגיש היום לממשל את תוכניותיהן לארגון מחדש בפעילותן, על רקע הערכות כי יבקשו סיוע נוסף מעבר ל-18 מיליארד הדולרים שכבר הובטחו להן.

מכשירי האייפון והאייפוד של מעוררים עניין מסוג חדש. רגולטור ההימורים במדינת נוואדה שבארה"ב הזהיר בתי קזינו הפועלים במדינה מפני תוכנת ספירת קלפים הפועלת באמצעות מכשירי סלולר אייפון (iPhone) ונגן המדיה אייפוד טאץ' (iPod Touch) של חברת אפל, ואשר מאפשרים לשחקנים לנצח באופן בלתי חוקי במשחקי בלאק ג'ק. כך דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.

, המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים ברחבי העולם, קיבלה מקרן גידור הצעה לרכישת החברה תמורת 8 דולרים למניה, פרמיה של 32% על מחיר השוק ביום שישי בתום המסחר, שעמד על 6.04 דולרים למניה. המחיר המוצע משקף לחברה שווי של 160 מיליון דולר. ההצעה אינה מחייבת, ודירקטוריון החברה בוחן את ההצעה.

תיסחר על רקע עסקה עם לקוח חדש - חברת הטלקום המובילה ברומניה, רומטלקום (Romtelecom). במסגרת העסקה, תספק נייס ציוד לניהול מוקדי שירות הלקוחות לחברה הרומנית. מנייס לא נמסר היקפה הכספי של העסקה.

לקוח חדש גם ליצרנית השבבים . החברה דיווחה כי חתמה על הסכם עם ליים-מיקרוסיסטמס ספקית המעגלים המודפסים למשדרי הרדיו לייצור הדור הראשון של המשדרים-מקלטים בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון. טאואר צפויה לפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008 ביום חמישי הקרוב, לפני פתיחת המסחר.

בין החברות הישראליות שיעוררו עניין היום במסחר נמצאות יצרנית התרופות הגנריות , שפירסמה את דו"חותיה הרבעוניים. רגע לפני שטבע תשנה את פניה בעקבות הרכישה של באר, מפרסמת החברה את הדו"ח האחרון שלה כחברה עצמאית. מכירותיה של טבע צמחו ב-11% לרמה של 2.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי בניכוי ההפרשה עלה ל-634 מיליון דולר או רווח נקי של 76 סנט למניה - 3 סנט מעל תחזיות האנליסטים.

, מתחרתה הקטנה של אורבוטק ממגדל העמק, ממשיכה בצמצום ההוצאות: החברה פיטרה 68 עובדים או 14% מכוח העבודה. רק בנובמבר האחרון פיטרה קמטק, שהעסיקה עד כה 480 איש, כ-60 עובדים. החברה שפועלת בתחום מערכות הסריקה של מעגלים מודפסים ופרוסות סיליקון, טרם פירסמה את דו"חותי לרבעון הרביעי של 2008 אך דיווחה כי היא צופה הכנסות של 14-12 מיליון דולר לרבעון. את הרבעון השלישי סיימה קמטק עם הכנסות של 19.1 מיליון דולר, ירידה של 5% מהרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 20.2 מיליון דולר.

תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 22.7 מיליון דולר ברבעון - בדומה להכנסותיה ברבעון הרביעי של 2007 וגידול של 3% בהשוואה להכנסות ברבעון השלישי של 2008. בשורה התחתונה צמצמה בלופניקס את ההפסד הנקי ל-1.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי או, 6 סנט למניה בהשוואה להפסד של 7.3 מיליון דולר או 38 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2007 והפסד של 6.8 מיליון דולר או 32 סנט למניה ברבעון הקודם. לדברי החברה הערכות שווי המוניטין צפויות להסתיים באמצע מרץ 2009 וכי במידה ויהיו שינויים הן יכנסו לדו"ח השנתי המורחב.

עם החברות הנוספות שיסחרו על רקע ד"חותיהן ניתן למנות את , ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully