וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופה בפורנו באינטרנט? מושל ניו יורק עוד ייגבה ממך מס

אשר שכטר

17.2.2009 / 15:09

לפי תוכניתו של דיוויד פטרסון, מס של 4% יוטל על הורדות באינטרנט; תעשיית הפורנו: מדובר בתעלול פוליטי



מושל ניו יורק, דיוויד פטרסון, מתכוון להציע להטיל מס על הורדות של קבצים באינטרנט במטרה לצמצם את הגירעון התקציבי במדינה, אשר עומד על 15 מיליארד דולר - כך מסר אתמול דוברו של פטרסון. המהלך, אשר כונה על ידי דוברו של פטרסון "מס האייפוד", כבר עורר התנגדות חריפה מצדה של תעשיית הפורנוגרפיה, אשר תיפגע קשות מהמהלך.



לפי תוכניתו של פטרסון, מס של 4% יוטל על הורדות של מוסיקה, תוכנות, ספרים, סרטי וידאו ותכנים למבוגרים באינטרנט. דוברו של המושל, ארול קוקפילד, אמר אמנם כי "מדובר בהצעה כללית שלא ממוקדת בתכנים מסוימים ותהיה תקפה לכל התכנים המורדים באינטרנט", אך ההצעה מיהרה למשוך תגובות שליליות מצד מפיקי פורנו ופוליטיקאים שמרנים.



"ברגע שאתה מטיל מס על פורנוגרפיה, אתה נותן לה לגיטימציה. אתה שולח מסר לילדים ולמתבגרים, לפיו אם אתה מטיל על זה מס, אין בזה שום דבר שגוי", אמר יו"ר המפלגה השמרנית בניו יורק, מייקל לונג, לצהובון "ניו יורק דיילי ניוז". סטיבן הירש, מנכ"ל ענקית הפורנוגרפיה ויויד אינטרטיינמנט, טען כי מדובר בתעלול פוליטי ואמר כי "הדבר האחרון שלו אנחנו זקוקים הוא מסים נוספים. מדובר בתקופה מאד קשה, ואף אחד לא יכול להרשות לעצמו לאבד אפילו לקוח אחד".



הצעתו של פטרסון מגיעה על רקע הצעות דומות שכבר הועלו במדינות אמריקאיות, כמו וושינגטון וקליפורניה. בוושינגטון הציע חברים רפובליקנים בבית הנבחרים של המדינה להטיל מס של 18.5% על תכנים ושירותים בעלי אופי מיני, בעוד שבקליפורניה הציעו מחוקקים שמרנים מס פורנו של 25%. כ-20 מדינות בארה"ב כבר החלו ליישם בשנה האחרונה מסים על הורדות של קבצי מוסיקה באינטרנט באמצעות שירותים כמו iTunes של אפל, והצעות דומות נשקלות בצפון דקוטה ו-ויסקונסין.



הגירעון התקציבי של ניו יורק תפח בשנה האחרונה ל-15 מיליארד דולר, בעקבות גל הפיטורים בוול סטריט והמשבר הכלכלי, אשר הוביל לירידה בהכנסות המדינה ממסים. בדצמבר זינק שיעור האבטלה בעיר ניו יורק ל-7.4%, לעומת 6.3% בנובמבר, בעקבות גל הפיטורים במגזר הפיננסים, והמדינה צפויה לאבד מאות אלפי משרות נוספות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully