וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי מימון זכה במכרז לב ישראל במחלף קסם - ישלם 137 מיליון שקל

גיא ליברמן

17.2.2009 / 15:21

בסך הכל, ישלם מימון 329 מיליון שקל עבור הקרקע; הוצאות הפיתוח - 192 מיליון שקל



איש העסקים קובי מימון, אחד המרוויחים הגדולים מתגלית הגז בקידוח "תמר 1", זכה באמצעות חברת הבת מפעלי תחנות בע"מ שבשליטתו במכרז לב ישראל על קרקעות הסמוכות למחלף קסם שליד ראש העין, בשטח של 392 דונם. בסך הכל, ניגשו למכרז 2 חברות, כאשר הצעתו של מימון בגובה 137 מיליון שקל הקדימה את ההצעה השנייה שעמדה על 110 מיליון שקל בלבד.



הקרקע מאפשרת את בנייתן של 1,072 דירות וכן שטחי מסחר ותעשיה בהיקף 210 אלף מ"ר. לפני כחודש חשף TheMarker כי מימון מבקש להתמודד במכרז על רקע העובדה שאחרי שנכשל המכרז הראשון על הקרקע לפני מספר חודשים, חתך מינהל מקרקעי ישראל את מחיר המינימום במכרז בגסות ב-50% - מ-204 מיליון שקל ל-105 מיליון שקל (לא כולל הוצאות פיתוח שעומדים על 192 מיליון שקל. ג"ל).



מכרז לב ישראל הוא מכרז המקרקעין הגדול ביותר שניהל בשנה האחרונה המינהל. לפי הערכות של גורמי נדל"ן, עיקר ההתעניינות של מימון איננה טמונה באפשרות לבנות 1,072 דירות במתחם, כפי שהמכרז מאפשר, אלא בשטחי המסחר העצומים שניתן לבנות על קרקע של 210 אלף מ"ר, וכי את הקרקע המיועדת למגורים הוא ינסה למכור בעתיד.



במינהל מקרקעי ישראל היו מרוצים מתוצאת המכרז ואמרו: "הצלחת המכרז מלמדת כי שוק הנדל"ן מגיב לצעדים ולהחלטות שנקט המינהל לאחרונה בתגובה למשבר הכלכלי".



הצעדים החדשים (הורדת מחיר המינימום, פריסת תשלומים בתעסוקה ועדכון השומות), כך מקווים במינהל, יגדילו את היצע הקרקעות לדיור והקרקעות המפותחות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully