וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לרשות השידור: בית הדין לעבודה קבע כי העובדים לא יוכלו לצבור ימי חופשה מעבר למכסה המותרת

אופיר בר-זהר

17.2.2009 / 15:24

בית הדין אף חייב את העובדים לשלם סכום של 25 אלף שקל בגין הוצאות בית משפט



ניצחון לרשות השידור בתביעה שהגישו נגדה 86 עובדים, טכנאים ועיתונאים ברשות השידור, בה תבעו מהרשות כי תבטל הוראה שניתנה ב-1996 שקבעה כי לעובדים לא יותר לצבור ימי חופשה מעבר למכסה המותרת, שהיא 65 יום, וימי חופשה נוספים לא ייצברו אלא יימחקו. העובדים טענו כי ההחלטה נוגדת את ההסכמים ביניהם לבין הרשות ויש לבטלה. הרשות טענה מנגד כי יש לדחות את התביעה כי התקנות שונו ב-1996 בהתאם לחוק.



בית הדין לעבודה בירושלים בראשות השופטת אורנית אגסי דחה את תביעת העובדים על הסף. בית הדין אף חייב את העובדים לשלם סכום של 25 אלף שקל בגין הוצאות בית משפט. בית המשפט קבע כי "גם לשיטתם של התובעים, הנוהג הנטען על ידם באשר לצבירת ימי חופשה ללא הגבלה ופדיונם בעת הפרישה, נוגד את הוראות התקשי"ר. בנסיבות אלו, אף אם היינו מקבלים את טענת התובעים בעניין נוהג המאפשר צבירת ימי חופשה ללא הגבלה, הנתבעת היתה רשאית ואף חייבת לשנות את הנוהג בהיותו מנוגד לחוק".



בנוסף קבע בית המשפט כי "גם אם הייתה נכונה טענת התובעים בדבר הנוהג הרי שב-1996 הודיעה הנתבעת כי נוהג זה בוטל והודיעה על ההסדר החדש. התובעים לא עשו דבר במשך כשמונה שנים ולא הביעו כל הסתייגות ומחאה מהחלטת הנתבעת. בהתנהגותם זו הביעו התובעים את הסכמתם לשינוי שבוצע על ידי הנתבעת וגם מהטעם הזה יש לדחות את טענותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully