וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחם קופת חולים זמנהוף בתל אביב יהפוך מגדל מגורים בן 51 דירות

גיא ליברמן

17.2.2009 / 16:27

הוועדה המחוזית החליטה היום להפקיד את התוכנית אותה מקדמת חברת בנייני העיר הלבנה



הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב במשרד הפנים, החליטה להפקיד את תוכנית מתחם קופת חולים זמנהוף בתל אביב, לפיה במקום ייבנו מגורים 51 דירות. את התוכנית לשינוי יעוד הקרקע מקדמת חברת בנייני העיר הלבנה, שבשליטת אברהם בחרי ואיציק בן שהם, שרכשה את המבנה מידי קופת חולים כללית ביולי 2005 תמורת 4.5 מיליון דולר. בנייני העיר הלבנה מכרה את המתחם לאחר מכן לחברת טורבוביץ' בלטנר שבשליטת ניל טורבוביץ' ורפי אהרונסון.



שטח המתחם המדובר הינו 1.8 דונם, והוא תחום בין הרחובות זמנהוף, גדעון, השופטים ושמשון הגיבור. הבניין נכלל בתכנית השימור תא/2650/ב', והתוכנית המוצעת אושרה על ידי מחלקת השימור של עיריית תל אביב-יפו.



לפי התוכנית, אגף אחד מאגפי הבניין ישומר, ואילו שני אגפיו האחרים ייהרסו וייבנו מחדש, על פי תוכנית הבניין המקורית של אדריכל יוחנן רטנר, כשזו כוללת הוראות שימור ועיצוב.



היקף זכויות בנייה המוקנות למגרש הינו עד 4,400 מ"ר לשטחים עיקריים, ובנוסף תותר תוספת של עד 440 מ"ר נוספים לשחזור אלמנטים דקורטיוויים. הבניין יהיה בן 4 קומות, וקומה חלקית נוספת בנסיגה מקו הבניין ויתאפשרו בו עד 51 דירות.



מנכ"ל בנייני העיר הלבנה איציק בן שהם אמר בתגובה להחלטת הועדה המחוזית כי :"אני מברך על החלטת הוועדה, שבזכותה התושבים ייהנו מסביבת מגורים נעימה, שתכלול מגורים ושימור, ולא יסבלו ממפגע סביבתי כמו קופת חולים". אדריכל התוכנית הוא גידי בר אוריין ממשרד בר אוריין אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully