וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלופניקס צועדת בכיוון הנכון - צמצמה את ההפסד הנקי מ-7.3 מיליון דולר ל-1.4 מיליון דולר בלבד

שמואל שוסטר

17.2.2009 / 16:36

ההכנסות לרבעון הסתכמו ב-22.7 מיליון דולר; ירון צואלה: סיימנו את השנה עם רמה מעודדת של הזמנות"


, הפועלת בתחום חידוש של מערכות מחשוב, אולי לא תרצה לזכור את 2008 אבל לפחות הרבעון האחרון של השנה משאיר תקווה בנוגע לעתיד לבוא. בשורה העליונה, רשמה החברה הכנסות של 22.7 מיליון דולר ברבעון, בדומה להכנסותיה ברבעון הרביעי של 2007 וגידול של 3% בהשוואה להכנסות ברבעון השלישי של 2008.

בשורה התחתונה, צימצמה בלופניקס את ההפסד הנקי ל-1.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי או 6 סנט למניה בהשוואה להפסד של 7.3 מיליון דולר או 38 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2007 והפסד של 6.8 מיליון דולר או 32 סנט למניה ברבעון הקודם. לדברי החברה, הערכות שווי המוניטין צפויות להסתיים באמצע מארס 2009 וכי במידה שיהיו שינויים, הם יכנסו לדו"ח השנתי המורחב.

בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות ואופציות לעובדים ולהנהלה, הצליחה בלופניס לעקוף את תחזיות האנליסטים ולרשום רווח נקי של 1.4 מיליון דולר או 7 סנט למניה. זאת לעומת ממוצע אנליסטים שצפו רווח של 6 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 4.25 מיליון דולר או 21 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד והפסד נקי של 1.4 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון השלישי של 2008.

עם פרסום הדו"חות, אמר ירון צואלה מנכ"ל בלופניקס כי "אנחנו מעודדים מביצועים שלנו ברבעון הרביעי. למרות סביבה מאקרו כלכלית קשה, סיימנו את השנה עם רמה מעודדת של הזמנות דבר שבא לידי ביטוי בגידול בצבר ההזמנות. הצלחנו לעמוד בתחזית ההכנסות שלנו לרבעון הרביעי ולהשיג 11% רווח התפעולי Non GAAP ורווח למניה Non GAAP של 7 סנט".

לדבריו, "כמו חברות רבות אחרות ברחבי העולם אנחנו נשארים זהירים בקשר לסביבה המקרו כלכלית וההשפעה הפוטנציאלית שלה על היקף ההוצאה בתחום ה-IT. מצד שני, חולשת הכלכלה גורמת לארגונים סביב העולם להיות ממוקדים, יותר מבעבר, ביוזמות לקיצוץ בהוצאותיהם. אנו מאמינים שהתשואה המוכחת על מודל ההשקעה מיצבה אותנו היטב ומאפשרת לנו לנצל היתרון בהזדמנויות חדשות ולסייע לארגונים גדולים לצמצם את הוצאות ה-IT שלהם".



2008 היתה אחת השנים הקשות שעברו על בלופניקס מפתחת מערכות המודרניזציה מהרצליה. המשבר העולמי ועצירת ההזמנות שהתלוותה אליו הביאה את מניית לאבד לא פחות מ-90% מערכה במהלך השנה. מאז, הספיקה המניה להתאושש ולפני פתיחת המסחר היא נסחרה במחיר של 2.61 דולרים למניה, המשקף לחברה שווי של 58.8 מיליון דולר. במהלך הרבעון נכנס ירון צואלה לתפקיד המנכ"ל והחליף את אריק קילמן שעבר לכהן היו"ר החברה.

בלופניקס עוסקת בפיתוח פתרונות למודרניזציה של מערכות מידע מסורתיות. החברה מחדשת של מערכות המחשוב הארגוניות. בעזרת כלי תוכנה אוטומטיים, היא לוקחת מסדי נתונים של ארגונים גדולים (בנקים למשל), שנכתבו בשפת קובול, ומסבה אותם למתווה של מסדי הנתונים החדשים מתוצרת אורקל. כל פרויקט הסבה אצל לקוח אורך בין שישה חודשים לשנתיים, כאשר ההכנסות מתקבלות לאורך התקופה, בהתאם לאבני דרך שנקבעו מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully