וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בירידות: נאסד"ק איבד 4.2%

ניר צליק

17.2.2009 / 23:01

מדד ה-S&P 500 נסגר מתחת ל-800 נקודות לראשונה מאז נובמבר. דאו ג'ונס נחלש ב-3.8% ל-7,553 נקודות. מגזר הרכב והבנקים הובילו את הירידות

חששות לעתיד תעשיית הרכב דחפו את וול סטריט לירידות, כאשר מדד ה-S&P 500 נסגר מתחת ל-800 נקודות לראשונה מאז נובמבר. זאת, למרות שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, אישר בחתימתו את חבילת התמריצים הכלכלית בסך 787 מיליארד דולר כשעה לפני תום המסחר.

דאו ג'ונס נחלש ב-3.8% ל-7,553 נקודות, נאסד"ק איבד 4.2% ל-1,471 נקודות ו-S&P 500 השיל 4.6% ל-789 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.22% ל-2.662%.

מחירי הסחורות צנחו לשפל של יותר מ-6.5 שנים בעקבות נפילה במחירי הנפט והנחושת, על רקע התגברות החששות מפני נפילה בביקוש לחומרי גלם ואנרגיה בעקבות העמקת המיתון הכלכלי העולמי. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסחרים במחיר של 34.72 דולר לחבית, נפילה של 7.4% או 2.79 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק, ומשלימים בכך נפילה של 20% מתחילת השנה.

בחברות האמריקאיות, הממשל האמריקאי יעניק לענקית הרכב ג’נרל מוטורס (GM) סיוע נוסף בסך 4 מיליארד דולר, מתוך סיוע כולל בסך 13.4 מיליארד דולר שהסכים להעניק לה בדצמבר כדי למנוע את קריסתה – כך אמר היום דובר מטעם הבית הלבן. GM וקרייזלר צפויות להגיש היום לממשל את תוכניותיהן לארגון מחדש בפעילותן, על רקע הערכות כי יבקשו סיוע נוסף מעבר ל-18 מיליארד הדולרים שכבר הובטחו להן.

ענף הפיננסים והבנקאות מוביל את הירידות בוול סטריט כאשר בנק אוף אמריקה, סיטי וג’יי.פי מורגן נופלים במסחר.

וול מארט, הקמעונית הגדולה בעולם, רשמה ירידה של 7.7% ברווחיה ברבעון הרביעי - ירידה קטנה מהצפוי - לאחר שהציעה הנחות ומבצעים על מוצרי מזון ותרופות שמשכו לקוחות רבים. הרווח הנקי של וול מארט הסתכם ב-3.79 מיליארד דולר או רווח של 96 סנט למניה. הכנסות וול מארט עלו ב-1.7% ברבעון הרביעי והסתכמו ב-107.9 מיליארד דולר. אלה ההכנסות הגבוהות ביותר אי פעם לחברה ברבעון הרביעי.

מכשירי האייפון והאייפוד של אפל מעוררים עניין מסוג חדש. רגולטור ההימורים במדינת נוואדה שבארה"ב הזהיר בתי קזינו הפועלים במדינה מפני תוכנת ספירת קלפים הפועלת באמצעות מכשירי סלולר אייפון (iPhone) ונגן המדיה אייפוד טאץ' (iPod Touch) של חברת אפל, ואשר מאפשרים לשחקנים לנצח באופן בלתי חוקי במשחקי בלאק ג'ק. כך דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.

ריטליקס, המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים ברחבי העולם, קיבלה מקרן גידור הצעה לרכישת החברה תמורת 8 דולרים למניה, פרמיה של 32% על מחיר השוק ביום שישי בתום המסחר, שעמד על 6.04 דולרים למניה. המחיר המוצע משקף לחברה שווי של 160 מיליון דולר. ההצעה אינה מחייבת, ודירקטוריון החברה בוחן את ההצעה.

נייס תיסחר על רקע עסקה עם לקוח חדש - חברת הטלקום המובילה ברומניה, רומטלקום (Romtelecom). במסגרת העסקה, תספק נייס ציוד לניהול מוקדי שירות הלקוחות לחברה הרומנית. מנייס לא נמסר היקפה הכספי של העסקה.

לקוח חדש גם ליצרנית השבבים טאואר. החברה דיווחה כי חתמה על הסכם עם ליים-מיקרוסיסטמס ספקית המעגלים המודפסים למשדרי הרדיו לייצור הדור הראשון של המשדרים-מקלטים בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון. טאואר צפויה לפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2008 ביום חמישי הקרוב, לפני פתיחת המסחר.

בין החברות הישראליות שמעוררות היום במסחר נמצאות יצרנית התרופות הגנריות טבע, שפירסמה את דו"חותיה הרבעוניים. רגע לפני שטבע תשנה את פניה בעקבות הרכישה של באר, מפרסמת החברה את הדו"ח האחרון שלה כחברה עצמאית. מכירותיה של טבע צמחו ב-11% לרמה של 2.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי בניכוי ההפרשה עלה ל-634 מיליון דולר או רווח נקי של 76 סנט למניה - 3 סנט מעל תחזיות האנליסטים.

קמטק, מתחרתה הקטנה של אורבוטק ממגדל העמק, ממשיכה בצמצום ההוצאות: החברה פיטרה 68 עובדים או 14% מכוח העבודה. רק בנובמבר האחרון פיטרה קמטק, שהעסיקה עד כה 480 איש, כ-60 עובדים. החברה שפועלת בתחום מערכות הסריקה של מעגלים מודפסים ופרוסות סיליקון, טרם פירסמה את דו"חותי לרבעון הרביעי של 2008 אך דיווחה כי היא צופה הכנסות של 14-12 מיליון דולר לרבעון. את הרבעון השלישי סיימה קמטק עם הכנסות של 19.1 מיליון דולר, ירידה של 5% מהרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 20.2 מיליון דולר

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully