וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פימי שומרת על אופטימיות: מאריכה את הצעת הרכש למניות ריטליקס במחיר של 6 דולר למניה

שמואל שוסטר

17.2.2009 / 16:52

אתמול הודיע החברה כי קיבלה הצעה לרכישתה במחיר של 8 דולר למניה; מניית ריטליקס מזנקת ב-19% בוול


רונקס החזקות, שבבעלות קרן פימי בשליטתו של ישי דוידי, האריכה ב-5 ימים את הצעת הרכש ל-10% ממניות , עד ל-24 לפברואר. ההצעה המקורית היתה אמורה לפוג ביום שישי הקרוב. לטענת הקרן, עד ל-13 בפברואר התקבלה הסכמה בנוגע לרכישת כ-844 אלף מניות ריטליקס, במחיר של 6 דולר למניה. עם זאת, יש לזכור כי בעלי המניות רשאים לחזור בהם מהסכמתם למכור את המניות עד למועד האחרון של הצעת הרכש.

מניית ריטליקס מזנקת ב-19% עם פתיחת המסחר בוול סטריט על רקע הצעת הרכש שהגישה חברה אמריקאית. ההצעה, במחיר של 8 דולר למניה גבוהה ב-33% מהצעתה של קרן פימי, בעלת השליטה בחברה לרכישת 10% מהמניות במחיר של 6 דולר למניה.

ישי דוידי, באמצעות קרן פימי, הגיע לאחזקה של 16.9% בריטליקס, כך על פי דיווח שהגישה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית. הקרן חתומה על הסכם שליטה עם בארי שקד ובריאן קופר, וקבוצת השליטה המשותפת של השלושה הגיעה לאחזקה של כ-25% בחברה. על פי חוק החברות, כדי לעבור אחזקה זו יש להגיש הצעת רכש מיוחדת, כפי שעשה דוידי.

מההודעה שהגישה ריטליקס לרשות לניירות ערך עולה כי החברה שוקלת את ההצעה, שנתקבלה בחברה כבר ב-14 בפברואר, למרות שהחברה לא הועמדה למכירה באופן רשמי. מקורבים לחברה הביאו בימים האחרונים תקווה כי הצעת הרכש שהוגשה על ידי הקרן תגרור אחריה הצעות נוספות מגופים אחרים, כך שהמחיר בו תירכש החברה בסופו של דבר יהיה גבוה יותר.

במידה שהצעת הרכש תתקבל בסופו של דבר, עשויה קרן פימי לרשום הפסד של כ-42% על השקעתה. מניית ריטליקס, שנסחרה השנה בשיא של 18.14 דולר, צנחה למחיר של 3.9 דולר למניה במהלך נובמבר 2008, אולם בחודשים האחרונים היא נסחרת סביב מחיר של כ-6 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של 116 מיליון דולר.

בפברואר 2008 נהפכה קרן פימי בעלת עניין בחברת ריטליקס עם אחזקה של 12%. פימי רכשה אז 2.3 מיליון מניות במחיר של 15.8 דולר למניה תמורת סכום כולל של 37 מיליון דולר. באוגוסט הגדילה פימי את האחזקה בחברת ורכשה עוד 290 אלף מניות במחיר של כ-12 דולר למניה ובסך הכל 3.5 מיליון דולר. בסופו של מסע הרכישות נע מחיר הרכישה הממוצע של מניית ריטליקס על ידי פימי סביב 14 דולר למניה, כך שקבלת ההצעה עשויה להביא אותה לרשום הפסד של עשרות מיליוני שקלים על ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully