וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: החלטת בנק ישראל לרכוש אג"ח תקבע תשואת תקרה לאג"ח הממשלתי לאורך כל העקום

TheMarker

17.2.2009 / 16:59

מכיוון שהריבית הקצרה נמצאת כבר ברמה מאד נמוכה, מעריכים בבית ההשקעות כי צעד זה נועד להקטין את עלות הכסף במח"מים הבינוניים והארוכים יותר



לאור כוונת בנק ישראל להחיל לרכוש היום איגרות חוב ממשלתיות, מעריך היום מנהל המחקר של ספרינט, אריה טל, כי המשמעות של ביצוע מהלך זה היא קביעת תשואת תקרה לאג"ח הממשלתי לאורך כל העקום.



לדברי טל "מכיוון שהריבית הקצרה נמצאת כבר ברמה מאד נמוכה, אנו מעריכים כי צעד זה נועד להקטין את עלות הכסף ב"מח"מים" הבינוניים והארוכים יותר".



עוד העריך טל כי, התשואות ארוכות הטווח משפיעות על הריביות ארוכות הטווח להלוואות למגזר העסקי ולמגזר הפרטי. לדברי טל "ריביות נמוכות יותר יתמכו בביקושים גבוהים יותר להלוואות והשקעות – דבר אשר יתמוך בכלכלה. צעד זה יתמוך בביטחון המשקיעים, בעיקר שונאי הסיכון מביניהם, ולהמשך הביקושים לאג"ח הממשלתיות הארוכות".



מצד שני מעריכים בספרינט כי, אם התשואות ימשיכו לרדת, משקיעים ייחפשו אלטרנטיבות בעלות תשואות גבוהות יותר, למשל באפיק הקונצרני. ולכן אלו הן גם חדשות טובות לשוק הקונצרני, אשר עשויות לסייע להתאוששותו של מגזר האשראי החוץ בנקאי – יחד עם תכנית קרנות המנוף - ולסייע לחברות רבות לצורכי מחזור חובות.



לדברי טל "ההיבט המדאיג של ההחלטה הוא שמהלך זה יגרור אחריו המשך הדפסות כספים על ידי בנק ישראל וגידול בהיצע הכסף דבר אשר עלול להאיץ את קצב האינפלציה בטווח של בין 6 חודשים ל-12 חודשים קדימה – דבר נוסף התומך בהשקעה באפיק הממשלתי הצמוד במח"מ בינוני-ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully