וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר כל לשכות העבודה יהיו סגורות לקהל - בגלל עיצומים

חיים ביאור

17.2.2009 / 17:14

הסיבה: עומס עבודה חריג שנוצר בלשכות עקב הגידול המשמעותי במספר המפוטרים במשק



לשכות העבודה ברחבי הארץ יהיו סגורות ממחר, בגלל החלטת ועד עובדי שירות התעסוקה לפתוח בעיצומים. פקידי הלשכות אמנם יגיעו לעבודה, אך הם לא יקבלו קהל ולפיכך דורשי עבודה לא יופנו למשרות פנויות במשק.



יו"ר הוועד הארצי של עובדי שירות התעסוקה, אהרון חוטבלי, אמר כי העיצומים מתקיימים באישור ההסתדרות, שלבקשת העובדים הכריזה על סכסוך עבודה בשירות התעסוקה כבר לפני שלושה שבועות. לדבריו, הסיבה לעיצומים היא עומס עבודה חריג שנוצר בלשכות עקב הגידול המשמעותי במספר המפוטרים במשק.



"הלחץ על העובדים הוא בלתי הגיוני והגענו למצב של קריסה", אמר חוטבלי. "כל פקיד השמה מטפל מדי יום בכ-200 דורשי עבודה המתייצבים בלשכה בציפיה לקבל הפנייה לעבודה, דבר שהוא בלתי אפשרי", הוא טען. "העומס הנוצר גורם לאלימות פיזית ומילולית מצד הפונים ואינו מאפשר לנו להעניק להם שירות סביר וראוי.



עוד הוא אמר: ני מצר על אטימותם של משרדי הממשלה הכלכליים, הבוחרים להתעלם ממצוקתם של מאות אלפי המובטלים ומעדיפים לבזבז מאות מיליוני שקלים על פיילוטים כמו 'אורות לתעסוקה' במקום לספק כוח אדם נוסף לשירות התעסוקה, שיסייע למובטלים ולפקידי ההשמה ".



ועד עובדי שירות התעסוקה גם מוחה על החלטת משרד האוצר לקדם את תוכנית ויסקונסין למאבק באבטלה תוך הסתייעות בחברות פרטיות ולא באמצעות שירות התעסוקה הממלכתי.
במשרד האוצר הובעה תמיהה על החלטת ועד עובדי שירות התעסוקה להימנע ממתן שירות לדורשי העבודה דווקא כעת כשהמיתון קיים ומספר הנפלטים משוק העבודה גדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully