וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עדן ונביעות לא צפויות לייצר מים בימים הקרובים; הבדיקות ביממה האחרונה - עדיין לא תקינות

עדי דברת

17.2.2009 / 17:21

גורמים ברשתות השיווק: עלייה ברכישת מים מינרלים של המתחרים



חברות המים המינרלים מי עדן ונביעות לא צפויות לייצר מים בימים הקרובים. שתי החברות ביצעו במהלך היממה האחרונה בדיקות אך הן עדיין לא נמצאו תקינות. זאת לאחר שביומיים האחרונים שתיהן הפסיקו לשאוב מהמעיינות ולייצר בקבוקים וכדים לאחר שבבדיקות שגרתיות נתגלה זיהום.



בינתיים, רשתות השיווק מציגות תמונת מצב השונה במעט אחת מהשנייה. רמי לוי, מבעלי רמי לוי שיווק השקמה, אמר ל-TheMarker כי ביום שלאחר היוודע הבעיה לציבור (שני) היתה ירידה של 25% במכירות המים המינרלים בכל הקטגוריה והחברות. בשעות הצהריים המאוחרות הצרכנים דווקא החלו בפעולה הפוכה והצטיידו בכמות מוגברת של מים. הדבר נובע לדבריו מכך שהחשש שהיה בשעות הבוקר בנוגע לתקינות המים ברשתות חלף ומשהציבור שמע על החשש ממחסור הוא החליט להצטייד במספר שישיות גדול יותר. זאת על אף שבכל מקרה לא צפוי מחסור כללי של מים אלא רק של מי עדו ונביעות.



היום כולו (שני) הסתיים בירידה של 8%-5% במכירות המים המינרלים, כאשר בקבוקי מי עדן ונביעות נמכרו כרגיל. ביום השני לאחר היוודע המשבר (שלישי), מספר לוי, חלה צריכה מוגברת של מים מינרלים של כלל החברות, כולל מי עדן ונביעות.



גם ברבוע כחול סיפרו על מכירות מוגברות בקטגוריה: "כל המכירות בקטגוריה גדלו ב-5% לעומת זמן מקביל שבוע שעבר, אנשים מצטיידים במים מינרלים". ברבוע כחול מספרים כי החברות המתחרות, עין גדי וסן בנדטו, הראו גידול במכירות של מעל 10% וכי מסתמנת ירידה של 5% במכירות מי עדן. מכירות נביעות לא נפגעו כלל לדבריהם, ייתכן בשל העובדה כי הודיעו על הבעיה יום אחרי מי עדן.



גורם בכיר ברשת שיווק גדולה אחרת מסר כי חלה ירידה של אחוזים בודדים במכירות כלל הקטגוריה אך חלק מהמתחרים הרוויחו מהמצב: "במכירות של מי עדן ונביעות היתה ירידה של מספר אחוזים וכיוון שאנשים לא נאמנים בכל הנוגע לחברות המים שהם צורכים אז המתחרים, ובעיקר אקווה נובה, עלו במכירות במספר אחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully