וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: בורסת רוסיה צוללת ב-9%; הזהב נוסק ל-970 דולר; הנפט צולל ב-7%

נמרוד הלפרן

17.2.2009 / 17:38

מדד המניות העולמי של MSCI נפל ב-12% השנה; מחיר הזהב רחוק ב-60 ד' משיא; האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות



בורסות המניות ברחבי העולם רושמות ירידות חדות על רקע חששות מפני הפסדים נוספים במגזר הבנקאי והעמקת המיתון הגלובלי. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רושם עליות, ומחיר הזהב - הנחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר - נוסק לשיא של שבעה חודשים ורחוק כעת ב-60 דולרים בלבד מהשיא שרשם במארס. מחיר הנפט צולל ב-7% על רקע הערכות כי צפויה נפילה בביקוש לאנרגיה בעקבות המיתון.



מדד המניות העולמי של MSCI יורדת ב-2.4%, ומשלים בכך נפילה של 12% מתחילת השנה. מדד המניות S&P 500 בארה"ב יורד ב-3.6%. מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, נופל מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי בכ-2%; בורסות לונדון, פרנקפורט ופאריס יורדות בכ-3%; בורסת אוסטריה צוללת ב-6.5%.



מוקדם יותר היום, נרשמו באסיה ירידות חדות, ומדד MSCI לאזור אסיה פסיפיק ירד ב-2.7%; בורסת טוקיו ירדה ב-1.4%; בורסת הונג קונג נפלה ב-3.8%; בורסת דרום קוריאה צנחה ביותר מ-4%.



ירידות חדות נרשמות בשוקי המניות בכלכלות המתפתחות, ומדד המניות בשווקים מתעוררים של MSCI נופל ב-4.2%. מדד RTS של בורסת רוסיה צולל ב-9.4%; בורסת ברזיל יורדת ביותר מ-4%. בשווקים המתעוררים הגדולים של אסיה, סין והודו, נסגרו מוקדם יותר היום בורסת שנחאי ומומביי בירידה של כמעט 3%. בורסת פולין צונחת ביותר מ-5% - יום חמישי ברציפות של ירידות; בורסת צ'כיה צוללת ביותר מ-8% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז אוקטובר; בורסת רומניה צונחת בכמעט 9%.



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות - אשר נחשב להשקעה ברמת סיכון נמוכה - רושם עליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.21% לרמה של 2.69% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז תחילת דצמבר.



מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, רושם עליות חדות. החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסחרים במחיר של 970.3 דולר לאונקייה, עלייה של 3.1% או 28.8 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב רחוק כעת ב-60 דולר בלבד משיא של 1,033.9 דולר לאונקייה שרשם בחודש מארס.



מחיר הנפט הגולמי צונח ב-7% למחיר של 34.81 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully