וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הנדל"ן האחים חסיד זכתה במכרז "משכנות התיאטרון" בירושלים ב-36 מ' ש'; תבנה 42 יחידות דיור

רנית נחום-הלוי

17.2.2009 / 18:02

על החברה מוטלות התחיייבויות קודמות: בניית חניון תת קרקעי, הקמת גשר ופיתוח השצ"פ בשטח של 24 דונם



חברת הנדל"ן האחים חסיד זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לבניית 42 יחידות דיור בשטח של כ-5.2 דונם בשכונת טלביה בירושלים ב-36.3 מיליון שקל. מחיר המינימום של מינהל מקרקעי ישראל עמד על 25.75 מיליון שקלים בלבד, לאחר הפחתה של כ-50 אחוז מערך הקרקע.



במקום תקים החברה את פרויקט "משכנות התיאטרון", מול תיאטרון ירושלים ברחוב שופן. הקרקע משמשת היום חניון לבאי התיאטרון, כאשר על-פי התב"ע ייבנו 42 יחידות דיור בשטח של כ-162 מ"ר ליחידה, כ-7400 מ"ר עיקרי. כתנאי לקבלת היתר הבנייה, מוטלות על החברה חובות: תידרש להקים חניון ציבורי בן 5 קומות תת קרקעיות, כ-25 אלף מ"ר ציבורי. כמו-כן תידרש לבנות גשר שיחבר בין מתחם המגורים והחניון החדש לתיאטרון, לתכנן ולפתח את השצ"פ – חורשת הירח בשטח של כ-24 אלף מ"ר - ואת הצומת המרכזית.



שמאיי מקרקעין בירושלים מעריכים כי הוצאות נלוות אלה נאמדות בסך של כ-55 מיליון שקל נטו, כולל עלויות דחיית ביצוע הפרויקט. בין היתר, בהתייחס להכנסות עתידיות שהחברה צפויה לקבל בגין גביית דמי שימוש מהחניון. יוצא אם כך כי החברה ביצעה עסקה לפי תחשיב של כ-2.1 מיליון שקל לקרקע יחידת דיור (בתוספת כל ההוצאות הנלוות).



לאור כל התנאים המוקדמים, בניית מתחם המגורים תחל בעוד כשנתיים מהיום. כמו-כן, בשל ההוצאות הנלוות, תוכניות הפיתוח, התב"ע המאפשרת בניית יחידות דיור גדולות, הרווח היזמי והמיקום המהווה יתרון רב, הערכות של שמאי מקרקעין מקומיים הן כי יחידות הדיור ימכרו בתחשיב של כ-30 אלף למ"ר, בין 4.5-4.8 מיליון שקל ליחידת דיור.



יש לציין כי קיים פער משמעותי של כ-27 מיליון שקל בין מחיר הזכייה להצעה הקרובה שעמדה על סך של כ-9 מיליון שקל. הערכות הן, כי ישתלם לאחים חסיד לוותר על דמי הערבות ששילמה למינהל, ולצרף שותפה לפרויקט. אפשרות נוספת היא, כי החברה תגיש הקלה להגדלת מספר יחידות הדיור במתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully