וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת צעצועים הציגה בובה בדמותו של ברנרד מיידוף שנועדה לשבירה

הדר תדמור

17.2.2009 / 17:55

הבובה לבושה בבגדי שטן אדומים ומחזיקה קלשון בידה; היא מגיעה עם פטיש מיוחד לריסוקה



יריד הצעצועים בניו יורק הציג לראשונה בובה המעודדת את מי שהתרגזו על תרמית הפונזי לבטא את הכעס שלהם: בובת "ברני-רסק-אותי" (Smash-Me-Bernie), אותה רוכשים הצרכנים כדי לשבור.



במחיר של 99.95 דולר בלבד יכול האזרח הממוצע, או המשקיע שהפסיד את כל כספו, לרכוש את הבובה, שמגיעה עם פטיש ייחודי באמצעותו ניתן לרסק אותה. הבובה מגיעה בדמותו של מיידוף, כשהיא לבושה בבגדי שטן אדומים ומחזיקה קלשון בידה.



את הבובה ייצרה חברת מודל וורקס. החברה מציעה בדרך כלל בובות בדמותם של ידוענים כאלה ואחרים, לפי בחירת הלקוח. היא הוצגה ביריד הפתוח רק לאנשי תעשיית הצעצועים.



ברנרד מיידוף בן ה-70 נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מן ההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט. אם יורשע - צפוי מיידוף לקבל עונש מירבי של עשרים שנות מאסר.



בין אלפי הקורבנות של ההונאה שביצע יו"ר נאסד"ק לשעבר: המיליארדרים ארנון מילצ'ן ועזרא מרקין; קרן הצדקה של במאי הקולנוע סטיבן שפילברג; אוניברסיטת קולומביה; הבעלים של קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס, פרד וילפון; ועוד. בנוסף, שורה של בנקים נפלו אף הם קורבן להונאה, בהם בנק ג'ייקוב ספרא, בנקו סנטנדר הספרדי, BNP פאריבה הצרפתי, בנק אוף אמריקה ו-UBS השווייצי.



בין הנפגעים הישראלים: אגודת ידידי התזמורת הפילהרמונית בארה"ב, עמותת על"ם, בני משפחת צ'ייס - המתגוררים בישראל והפסידו את נכסי הקרן שניהלו ואת כספם האישי, הטכניון ואגודת הידידים האמריקאים ועמותת הורוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully