וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית גלוב: ביקושי יתר של עד 600 מיליון שקל בהנפקת סדרת אג"ח החדשה וכתבי האופציה

מיכאל רוכוורגר

17.2.2009 / 17:55

הסכום שיגוייס עשוי להיות גבוה מהמתוכנן - 180 מיליון שקל; התשואה אפקטיווית צפויה להיות נמוכה מ-7%


היום התקיים המכרז המוסדי של הנפקת סדרת אג"ח י החדשה של חברת הנדל"ן , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל. בשלב הראשון תכננה גזית גלוב לגייס לפחות 180 מיליון שקל באג"ח צמודות מדד, אולם במסגרת המכרז נרשמו ביקושי יתר של עד 400 מיליון שקל אג"ח ערך נקוב, וכן עד 200 מיליון שקל כתבי אופציה (סדרה 10) הניתנים למימוש לאג"ח (סדרה 10) של החברה.

בגזית גלוב, המנוהלת על ידי מיקי בר חיים, טרם החליטו באיזה סכום הם "יסתפקו". ככל הנראה ההנפקה תהיה גבוה יותר מ-180 מיליון שקל כי שתוכנן במקור, כשהתשואה האפקטיווית שישאו האג"ח עשוייה להיות נמוכה מ-7%.

האג"ח סדרה י, בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של כ-7.6 שנים, נושאות ריבית נקובה של 6.5%, שתשולם פעמיים בשנה, בתשלומים חצי שנתיים, החל מה-30 בספטמבר 2009. הקרן של האיגרת תשולם ב- 10 תשלומים החל משנת 2014 עד 2019.

ההנפקה נועדה להחליף חוב קצר בארוך, וכן להקטין את ניצול קווי אשראי בנקאים מתחדשים. כמו כן, גזית גלוב מנפיקה בהיקף של 90 מיליון שקל, בכל עת עד לה-20 בדצמבר 2009.

בתחילת השבוע חברת הדירוג מידרוג הודיעה על דירוג Aa3 עם אופק יציב לסדרת האג"ח החדשה - סדרה י' בהיקף כולל של עד כ-620 מיליון שקל, בדומה לדירוג סדרות האג"ח האחרות שבמחזור של גזית גלוב בהיקף של כ-6.5 מיליארד שקל (נכון לסוף דצמבר 2008 ). זאת אחרי שביום חמישי האחרון דירגה מעלות את הסדרה החדשה בדירוג AA- עם אופק שלילי, כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת.

ההנפקה מהווה מעין משכנתא סחירה שתגובה ב-5 נכסים איכותיים של גזית גלוב ישראל ששוויים מוערך ב-826 מיליון שקל, כך שיחס ההלוואה לשווי הנכסים (Loan To Value- LTV ) מתחיל ב-75%, וצפוי לעמוד בתום תקופת ההלוואה ביחס של 67%.

את ההנפקה מוביל קונסורציום החתמים הכולל את לידר הנפקות, כלל פיננסים חיתום, איפקס חיתום וניהול הנפקות, אקסלנס נשואה חיתום, פועלים אי.בי.אי חיתום, לאומי ושות' חתמים וכן מנורה מבטחים חיתום וניהול.

בגזית גלוב סרבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully