וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: יש להכריז על אזור הנגב והערבה כאזורי עדיפות לאומית לאנרגיות מתחדשות

רויטל לוי-שטיין

17.2.2009 / 18:54

שר התשתיות: אחת המשימות הראשונות של השר הבא תהיה לדאוג לפרסום מכרזי הקרקע לפרויקט הסולארי בתמנע



"בראש ובראשונה נדרש להכריז על אזור הנגב והערבה כאזורי עדיפות לאומית לאנרגיות מתחדשות" - כך אמר היום שר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר. בן אליעזר אמר כי הוא הביא לאישור הממשלה החלטה בנושא כבר לפני מספר שבועות. המדובר בהצעה שכוללת שורה של מהלכים, בהם הקצאת קרקעות, תעריפים ייחודיים והקלות מס. שר התשתיות השתתף בכינוס השנתי אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת.



בן אליעזר, המסכם בימים אלו את כהונתו במשרד התשתיות, אמר כי "אחת המשימות הראשונות של שר התשתיות הבא תהיה לדאוג לפרסום מכרזי הקרקע לפרויקט הסולארי הבא באזור תמנע, שעתיד להביא לנו 200 מגה-וואט סולאריים נוספים". שני פרויקטים אלו מצטרפים לשורה של פרויקטים בתחומי המועצה האזורית חבל אילות שמקודמים בימים בתחום ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת.



בן אליעזר הוסיף כי "אסור לאפשר לחזון שלנו על יישוב הנגב להישמט מידינו, בעוד מול עינינו הזדמנות מיוחדת ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים בעלי אופי מקצועי מתקדם לתעשיית אנרגיה סולארית, אשר גם תביא לנו הפחתה בתלות במקורות זרים לצורכי האנרגיה שלנו, הפחתה בזיהום האוויר, קירוב המדינה לעמידה ביעדים של מועדון המדינות המפותחות, אמנת קיוטו והעידן שאחריו - אשר נמצא כבר כאן וכן, עידוד פעילות כלכלית משמעותית ביותר דווקא בזמן שהמשק משווע לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully