וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס וקרייזלר מחפשות סיוע נוסף של 21.6 מיליארד דולר; יקצצו עוד 50 אלף משרות

סוכנויות הידיעות

18.2.2009 / 7:29

נציגי החברות דיווחו על התקדמותן בתנאים לקבל הסיוע הממשלתי; ב-31 במארס יציגו כיצד הן חוזרות לרווחיות


(GM), יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, מבקשת מארה"ב סיוע נוסף של 16.6 מיליארד דולר, סיוע כפול מההלוואות שקיבלה מהממשל האמריקאי עד כה, ודיווחה כי היא חייבת לקבל את הסכום עד לחודש הבא כדי שתוכל להישאר בפעילות. בנוסף מתכננת החברה קיצוצים של 47 אלף משרות ברחבי העולם.

קרייזלר, יצרנית המכוניות שנרכשה על ידי חברת ההשקעות סרברוס, מחפשת סיוע ממשלתי של 5 מיליארד דולר ותשיל מעצמה 3,000 משרות. יצרניות המכוניות דיווחו אתמול לקונגרס האמריקאי על התקדמותן בתנאי ההלוואה שניתנה להם עד כה, בשווי 17.4 מיליארד דולר. התנאים כללו, בין היתר, הורדת עלויות נרחבת. לשתי החברות כעת נותר עד 31 במארס כדי לדווח לקונגרס האמריקאי כיצד בכוונתן לחזור לרווחיות, כדי להמשיך ולקבל את הכסף הממשלתי.

תוכניתה של GM לקצץ משרות כוללת סגירת 5 מפעלים בנוסף על מה שכבר הודיעה כי תסגור עד כה בארה"ב, עד לשנת 2012; מכירה או סגירה של מותג האמר עד לחודש הבא; קיצוץ משכורות ב-30% לארבעת המנהלים הבכירים בחברה, לאחר שמנכ"ל יצרנית המכוניות ריק ואגנר כבר הודיע כי יעבוד בעבור משכורת של דולר לשנה.

לפי GM, החברה צריכה לפחות עוד 9.1 מיליארד דולר כדי לסיים את הארגון מחדש, והסכום עלול לעלות ל-16.6 מיליארד דולר אם המצב הכלכלי ימשיך להידרדר. מאז דצמבר קיבלה GM הלוואות ממשלתיות בשווי 13.4 מיליארד דולר.

קרייזלר אמרה כי היא תזדקק להלוואות של 5 מיליארד דולר עד 31 במארס לאחר שקיבלה 4 מיליארד דולר. קיצוץ המשרות החדש בקרייזלר ישלים פיטורין של 32 אלף עובדים שהחברה השליה מעליה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully