וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט מכר מניות בג'ונסון אנד ג'ונסון ופרוקטר אנד גמבל - אבל נשאר בפיננסים על אף ההפסדים על הנייר

רויטרס

18.2.2009 / 8:42

ברקשייר הורידה אחזקותיה בג'ונסון אנד ג'ונסון ב-54% והורידה אחזקותיה בפרוקטר אנד גמבל ב-9% ברבעון הרביעי


חברת האחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארד וורן באפט מכרה חלק מאחזקותיה בחברת ציוד ומוצרי הבריאות ובחברת מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, לאחר שמצאה השקעות אחרות בעלות תשואה גבוהה יותר. בנוסף ספגה בקשייר הפסדים על הנייר באחזקות בחברות פיננסים אמריקאיות, לפי דיווח החברה לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).

ברקשייר הורידה אחזקותיה בג'ונסון אנד ג'ונסון ב-54% ל-28.6 מיליון מניות ברבעון האחרון של 2008, והורידה אחזקותיה בפרוקטר אנד גמבל ב-9% ל-96.3 מיליון מניות באותה התקופה.

ברקשייר רכשה 8.74 מיליון מניות נוספות בספקית שירותי המים נאלקו, בשווי 100.8 מיליון דולר. מניית נאלקו עלתה ב-6.7% במסחר שלאחר הסגירה לאחר הפרסום.

שווי תיק ההשקעות במניות אמריקאיות של ברקשייר ירד ב-26% ברבעון הרביעי ל-51.87 מיליארד דולר.

ברקשייר המשיכה להחזיק ב-290.2 מיליון מניות של בנק וולס פארגו, למרות שערכן ירד ב-22% ברבעון הרביעי ל-8.55 מיליארד דולר. החברה המשיכה להחזיק ב-151.6 מיליון מניות של אמריקן אקספרס, אשר שוויין נפל ב-48% ל-2.81 מיליארד דולר. החברה הורידה אחזקותיה ביו. אס בנקורפ ב-7% ל-67.6 מיליון מניות.

"הסיפור הגדול כאן הוא שבאפט לא מוותר על מניות המוסדות הפיננסים", אמר מייקל יושיקאמי, נשיא חברת הייעוץ YCMNET בקליפורניה, המחזיקה במניות של ברקשייר. "אופן פעולה זה מראה כי באפט משוכנע שכאשר המשבר יחלוף משקיעים יראו במניות אלה בעלות ערך רב", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully